AEB modus DJI mini 2

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

frako51

Member
Lid geworden
2 aug 2021
Berichten
54
Waarderingsscore
6
Punten
8
Leeftijd
72
Locatie
Hoorn
Hoi, een vraagje over de AEB modus om te fotograferen. Klopt het dat hij twee verschillende belichtingsfoto in RAW maakt en een in JPEG? Normaal gesproken maak je voor HDR 3 fotoś in hetzelfde formaat of moet ik iets doen met de instellingen
 
Bij mij worden 2 foto’s in raw gemaakt en 1 in jpeg
 
Heel merkwaardig. Je zou 3 foto's met verschillende belichtingen moeten krijgen. Een normale een te lichte en een te donkere. Hoe zit het met de belichting van jouw foto's. Heb je de foto's van de sd kaart gehaald of uit de dji fly app?
 
Van de sd card misschien kan het niet in raw?
 
Nog even even een verduidelijking van mijn vraag: Normaal zou je toch zeggen dat er 3 foto’s in RAW en 3 foto’s in jPEG moeten zijn althans in AEB mode? Misschien als ik In de. Gelegenheid ben om de foto’s te bewerken dat ik JPEG en RAW moet combineren in een HDRR bestand? Ik hoor het graag!
 
Hoi, In de AEB mode staan er bij mij gewoon 3 foto's op de SDcard. Ik heb eea ingesteld op RAW/JPG. Dus 3 foto's in Raw en 3 foto's in Jpg. Wat voor Sdcard heb? Misschien is het iets met de schrijfsnelheid?
 
Zelfde kaart als ik gebruik alleen gebruik ik de 32 GB variant. Ik krijg inderdaad 3 raw en 3 jpg files. De 3 raw files gebruik ik om 1 hdr beeld te maken. Ik kan niet verklaren wat er mis gaat. Voor gebruik van de sd kaart formatteer ik deze altijd in de drone. Doe jij dat ook?
 
Heb ik ook gedaan Maar gaf het zelfde resultaat. Misschien moet ik de software resetten en opnieuw installeren.
 
Herkent iemand dit probleem en mogelijk de oplossing?
 
Als je niet het gewenste resultaat krijgt en iedereen anders wel dan zou ik mij afvragen of je de drone wel daadwerkelijk in AEB mode zet.
 
Frako51.

Maak eens een AEB en kiijk eens goed op je SD card (beter nog, maak een snip van je bestanden) en kijk naar de precieze tijd zoals hieronder zojuist door mij geschoten op 12:23 AEB. Even sorteren op de datum/tijd kolom.
SD card kan een beetje rommelig overkomen en wellicht denk je dat je bestanden mist?

DJI Fly App 1.4.8 (1185)

1632480395848.png

1632479853539.png
 
Ik ga dit thuis is even uitproberen. Bedankt en sorry voor het geïrriteerde antwoord. Had te maken met mijn frustratie naar DJI. Dus had jij dat niet verdiend
 
Inderdaad toch 3 foto's. Het wordt wat eigenaardig aangegeven wat mij op het verkeerde been had gezet. Bedankt voor de tip
 
Ik ga dit thuis is even uitproberen. Bedankt en sorry voor het geïrriteerde antwoord. Had te maken met mijn frustratie naar DJI. Dus had jij dat niet verdiend

Geen probleem en sympathiek van je om erop terug te komen.
Ik heb niet al te lange tenen ;)

Inderdaad toch 3 foto's. Het wordt wat eigenaardig aangegeven wat mij op het verkeerde been had gezet. Bedankt voor de tip

Mooi, 'probleem' opgelost. Altijd eerst de makkelijke dingen checken.
Mini 2 AEB vind ik toch wel erg beperkt met 3 frames en fixed op -68, 0, +68

Ik heb geen ervaring met DJ Support maar weet hoe support in elkaar steekt (werk zelf derde/vierde lijns support netwerken) en zou wat huiverig zijn hun te benaderen.
Eerste antwoord, zoals vaak op het DJI Forum door een DJI Support persoon, is om maar eens alles te verwijderen/resetten oid ipv nu eens eens te kijken wat nu het daadwerkelijke probleem is.

Daar heb je dus niks aan en kun jij of ik ook verzinnen.

Feit is echter tevens dat veel mensen zo globaal zijn met hun probleemomschrijving (werkt niet) dat niemand er iets mee kan.

Happy flying.
 
Laatst bewerkt:
Als je geen of weinig ervaring hebt met de techniek van de Drone vindt ik het ook nog wel eens moeilijk om je probleem goed te omschrijven zodat de mensen met meer ervaring en kennis hierop kunnen reageren. Maar toch fijn dat het uiteindelijk voor mij tot een eenvoudige oplossing is gekomen. Allen bedankt
 
Ik meen me te herinneren dat er een bug was in de software OF de firmware betreffende deze functie - zit je helemaal op de laatste updates?
 
Geen probleem en sympathiek van je om erop terug te komen.
Ik heb niet al te lange tenen ;)



Mooi, 'probleem' opgelost. Altijd eerst de makkelijke dingen checken.
Mini 2 AEB vind ik toch wel erg beperkt met 3 frames en fixed op -68, 0, +68

Ik heb geen ervaring met DJ Support maar weet hoe support in elkaar steekt (werk zelf derde/vierde lijns support netwerken) en zou wat huiverig zijn hun te benaderen.
Eerste antwoord, zoals vaak op het DJI Forum door een DJI Support persoon, is om maar eens alles te verwijderen/resetten oid ipv nu eens eens te kijken wat nu het daadwerkelijke probleem is.

Daar heb je dus niks aan en kun jij of ik ook verzinnen.

Feit is echter tevens dat veel mensen zo globaal zijn met hun probleemomschrijving (werkt niet) dat niemand er iets mee kan.

Happy flying.

Probleem is al opgelost @TonioRoffo. Niente bug :)

 
  • Leuk
Waarderingen: TonioRoffo