Amazon vraagt patent aan op drone die skiër naar bergtop trekt

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.916
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Amazon vraagt patent aan op drone die skiër naar bergtop trekt

Webwinkelgigant Amazon heeft een wel heel opmerkelijke patentaanvraag ingediend. Het bedrijf voorziet namelijk een drone die skiërs of snowboarders tegen een berg op omhoog kan trekken. De drone zou via een smartphone besteld kunnen worden, om vervolgens middels een lier een handvat te laten zakken. Daaraan kan de wintersporter zich vervolgens omhoog laten trekken, net als bij een skilift.

Lees verder
 
Ben benieuwd of dat lukt. Voor een patentaanvraag dient het product of oplossing iets innovatiefs in zich te hebben. Hier wordt alleen het op een bepaalde manier gebruiken van een bestaand product als aanvraag ingediend. Dit wordt doorgaans niet als innovatie voor een patent geaccepteerd.
 
Ben benieuwd of dat lukt. Voor een patentaanvraag dient het product of oplossing iets innovatiefs in zich te hebben. Hier wordt alleen het op een bepaalde manier gebruiken van een bestaand product als aanvraag ingediend. Dit wordt doorgaans niet als innovatie voor een patent geaccepteerd.
Klopt, maar Amazon weet dat ook. Ze willen naamsbekendheid en dat mensen gaan zoeken op hun website zodat ze gaan kopen. En dat is gelukt. Allemaal politiek...
 
Klopt, maar Amazon weet dat ook. Ze willen naamsbekendheid en dat mensen gaan zoeken op hun website zodat ze gaan kopen. En dat is gelukt. Allemaal politiek...
Klinkt meer als een marketingstrategie dan politiek, maar misschien zit dat er inderdaad achter.
 
Volgens mij zijn dr meeste ski gebieden no fly zones. Anders plakte ik meteen een handvat aan mijn mavic mini


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app