Amerikaan ontwikkelt slimme brievenbus voor pakketbezorgende drones

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.281
Waarderingsscore
2.919
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl

Hoe moet dat nu in de toekomst, als pakketjes niet meer afgeleverd worden door een postbode, maar door een drone? De Amerikaanse uitvinder Ryan Walsh heeft hier wel een idee over: hij ontwikkelde een 21e eeuwse versie van de aloude brievenbus, met daarop een landing platform voor delivery drones. De brievenbus staat in contact met aankomende drones en zorgt ervoor dat pakketjes veilig worden opgeslagen totdat de geadresseerde deze oppikt.

Lees verder
 
Hebben we hier visionairs op het forum die een voorspelling durven te doen hoeveel jaar het gaat duren voordat pakketbezorging per drone operationeel is?
 
Kan een hele hoop gebeuren in 15 tot 20 jaar, hoor..
 
Met zo'n marge durf ik het nog wel wat scherper te voorspellen: "in 15 tot 20 jaar kan er van alles gebeuren". :D
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Technisch kan er een hoop gebeuren, daar verwacht ik geen tegenspoed. Het is de politiek (hoe lang is de Leidsche Rijn tunnel dicht gebleven nadat deze volledig gereed was?), de publieke opinie (oei, drones zijn eng, dat moeten we niet willen) en ongelukken (het tragische Stint ongeval), die de voortgang behoorlijk kunnen tegenhouden of een halt toe roepen.
Ik verwacht dat het nog heel lang gaat duren voordat we drones autonoom door bebouwd gebied gaan zien vliegen. Misschien zelfs langer dan 20 jaar, of helemaal niet.