Arrestatie zonder gevlogen te hebben

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Sjakie

Well-Known Member
Lid geworden
11 sep 2016
Berichten
4.880
Waarderingsscore
2.161
Punten
113
Leeftijd
58
Locatie
Utrecht
Als je last hebt van een hoge bloeddruk dan raad ik je af onderstaande video te kijken. Dit is de overtreffende trap van 'mag niet'. Wat een onwetendheid en amateurisme van deze agent.

 
Ik vind deze man onredelijk.
Hij had niet mogen vliegen terwijl er een brand is.
De politieagent kent de regelgeving duidelijk wel en heeft terecht een agressieve burger terechtgewezen!
Ook vloog hij bij valavond.
Bij politie - brandweer - ambulance interventies heeft een amateur drone vlieger NIETS te zoeken.
Onmiddellijk landen en geen ramptoerist spelen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: RGM, Piet49 en JH54
Het is dat het in de UK was maar anders zou ik denken dat dit wat zwaar onderschoolde US Bullies zijn.
Die Drone is net zo hoog in meters als het IQ al de drie/vier wetshandhavers bij elkaar.

Feit is dat men de man arresteerd op niet bewezen/aangetoonde overtredingen.

"You Muppet" :D
 
Laatst bewerkt:
  • Grrr
Waarderingen: JH54
Als ordehandhaver in België voel ik hier twee dingen, enerzijds bedenkingen omtrent de arrestatie. In UK misschien anders maar in België zou je nog kunnen spreken van verstoring openbare orde maar dat begint eigenlijk pas wanneer hij reeds geboeid is. Echter wordt op een bepaald moment gevraagd aan betrokkene om zich te identificeren, er wordt gevraagd zijn 'details' te geven. Betrokkene zegt direct dat hij zijn 'details' niet zal geven. Ik weet niet of het in de UK zo is, maar in België is dat in principe genoeg om betrokkene toch op zijn minst van zijn vrijheid te beroven om na te gaan wie de persoon is. De man wil dit duidelijk niet. Wat is de reden daarvoor. Als betrokkene toen zijn identiteit had gegeven, was hij wellicht nooit in de boeien zijn geslagen. De drone piloot blijft ook volhouden dat hij weet wat de wet is en hoe hij zich moet en kan gedragen. Het zou kunnen dat UK sinds ze niet meer bij Europa zijn de Europese regels dus niet meer volgt maar mocht dit bij ons of in Nederland zijn dan is het duidelijk dat betrokkene daar NIET mag vliegen. Ik weet dat hij dit op zich niet doet hier in het filmpje. Hij zegt echter iets later dat hij daar perfect wel mag vliegen zolang er geen tijdelijke ban is om er te vliegen. Bij ons is het absoluut verboden in en rond de omgeving van een calamiteit waar hulpdiensten hun werk aan het doen zijn. De man zegt dus wel dat hij perfect in orde is. Dat kan mss in de UK maar bij ons is zijn bewering, dat hij perfect zou mogen, dus zeker en vast niet waar. De politie moet op zijn minst zijn gegevens krijgen voor het geval er later bij de interventie toch een drone aan het rondvliegen is of er later beelden opduiken die door een drone zijn genomen.

Maar nogmaals, dit is mijn mening. Wel typisch dat de ordehandhavers weer voor vanalles verweten worden terwijls ze gewoon beleefd hun werk doen, of proberen te doen. Allen die het beter weten, moeten maar eens een weekje meegaan met ons.
 
De politie had hier veel geduld vond ik. Die piloot had al heel snel een grote mond. Hij liet in eerste instantie zijn drone niet zien en gaf hem ook niet ter controle af. Misschien nog warm?
Dat soort knakkers kunnen ons een slechte naam bezorgen!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: JH54