Atti- modus

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

vera929

New Member
Lid geworden
19 mrt 2019
Berichten
12
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
27
Locatie
Groningen
Waar kan ik overschakelen naar atti-modus op de mavic 2 zoom?

Helpt dit om de drone terug te krijgen bij een fly-away?

BVD
 
Moderne DJI drones kun je niet (meer) handmatig in ATTI schakelen; dit gebeurt alleen vanzelf in noodgevallen als GPS-ontvangst wegvalt. Je kunt het daarmee dus niet meer 'bewust' uitzetten om te oefenen op die manier te vliegen. Enige DJI waarmee ik gevlogen heb waar dit wel mee kon was een Phantom (P4P), waarmee de drone veel meer vloog als de T-Rex 450 Pro helicopter waar ik jaren geleden kort mee gevlogen heb: rotaties blijven zoveel mogelijk constant, maar locatie niet, en toestel zwalkt in de wind. Spark en Mavics (alle types?) hebben geen handmatige ATTI switch meer volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: vera929
Wat @peSHIr zegt; en in het geval van een fly-away (als gevolg van het wegvallen van GPS ontvangst) is het inderdaad handig als je weet hoe je moet vliegen in atti modus. Dan is het wel van essentieel belang dat je de drone in het zicht hebt (anders zie je niet welke kant je opgaat) of dat je op je display kunt zien waar de camera naartoe is gericht en dat je aan de hand daarvan kunt bepalen waarheen je moet vliegen om terug te komen. Dat kan knap lastig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wouter Edens
Maar het is dus niet mogelijk om de atti-modus handmatig in te stellen?
 
Maar het is dus niet mogelijk om de atti-modus handmatig in te stellen?
Voor zover ik weet op elke nu bestaande soort DJI drone met "Mavic" in zijn naam niet, nee.

Oefenen met een radiografisch bestuurbaar onbemand luchtvaartuig zonder GPS-based locatiebewaking (voor het geval je het eens nodig gaat hebben bij verlies van GPS signaal, waarbij de tekst "ATTI" in de statusbalk van je DJI 4 Go app mocht verschijnen) zul je met een andere Drone moeten doen..
 
  • Leuk
Waarderingen: vera929
Het kan wel, maar dan moet dit software matig worden geprogrammeerd. Even een Google erop los laten
 
  • Leuk
Waarderingen: vera929