Autel Evo Nano+ Eerste testvluchten NL!

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gekol Drone Videos

Active Member
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
134
Waarderingsscore
147
Punten
43
Locatie
Friesland
Hallo Droneliefhebbers,

Hoewel ik meerdere DJI drones heb gevlogen heb ik recentelijk de stap genomen om de Autel Evo Nano+ aan te schaffen. Deze kleine drone maakt mooie beelden en heeft een geweldige camera. DJI heeft er een goede concurrent bij naar mijn mening, zeker wat betreft de camerakwaliteit. De beelden zijn gemaakt op de stand automatisch, 4K 30fps en onbewerkt. Het enige wat ik heb gedaan is de muziek eronder gezet. Oordeel zelf!

Voor wat betreft de vliegeigenschappen van deze drone kan ik zondermeer positief zijn. Ik heb vooraf alle updates gedaan, de IMU calibratie, de automatische gimbal calibratie en de compass calibratie. Mijn persoonlijke mening is dat de vliegeigenschappen prima zijn en vergelijkbaar met de DJI Mini 2 die ik ook heb.

Hier is de link naar de video:

Autel Evo Nano+ Videi Eerste testvluchten NL!

Veel kijkplezier en reacties zijn welkom.

Groet, Geert (Gekol Drone Videos).
 
Topklasse, het kalibreren gaat nog niet helemaal goed denk ik, ik zie nog een beetje tilt. Waar heb je hem vandaan ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Gekol Drone Videos
Topklasse, het kalibreren gaat nog niet helemaal goed denk ik, ik zie nog een beetje tilt. Waar heb je hem vandaan ?
Hallo rcee: dank voor jouw positieve reactie. Ik ben erg tevreden met de eerste resultaten van de Autel Nano+. De camera is echte topklasse, zeker ook in vergelijking met de DJI Mini 2 die ik ook heb! Het kalibreren is wel goed gegaan, maar misschien dat de tafel bij het kalibreren niet 100% recht stond. Aan de andere kant is de zeer beperkte tilt wat mij betreft geen enkel probleem. Kan handmatig ook bijgesteld worden. Als ik het vergelijk met mijn DJI Mini 2 is de tilt veel beperkter en bij het draaien met de drone blijft deze ook behoorlijk stabiel. Ook dit is weer net iets beter dan bij mijn Mini 2. Kortom, tot nu toe zeer tevreden met de eerste resultaten en volledig op de auto stand.

Heb de Nano+ gewoon gekocht in Nederland bij Droneland. Ze hadden vorige week slechts enkele exemplaren van de oranje versie Nano+ op voorraad. Ook Autel Care heb ik via Droneland kunnen afsluiten, je weet maar nooit. Ben ook prima geholpen hiermee door Droneland! Tot slot: de sensoren / obstakeldetectie werkt ook naar behoren wat mij betreft. Maar ik moet nog het nodige gaan ontdekken wat deze nieuwe drone betreft. Ik hoop nog veel mooie opnames te kunnen maken.

Groet, Geert (Gekol Drone Videos).
 
Hallo rcee,

Dank voor de info! Ik heb even een check en test gedaan. De dampers zijn bij mij ook verkeerd geïnstalleerd. Inderdaad bij mijn test na de eerste vlucht met weinig wind heb ik nu met een normale wind Jello. Ik heb contact gezocht met de verkoper. Zal vast goed worden opgelost. Groet, Geert (Gekol Drone Videos).
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
De Nano Plus is toch veel duurder dan de Mini 2?
Ik zie dan de meerwaarde niet zo...
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
De Nano Plus is toch veel duurder dan de Mini 2?
Ik zie dan de meerwaarde niet zo...
Hallo Klaaz,

De Nano+ is qua camera superieur aan de camera van de Mini 2. Op mijn samsung 4K TV is het verschil zeer goed zichtbaar. Het beeld van de Nano+ is echt veel beter, geen of bijna geen ruis zichtbaar en de kleuren zijn m.i. nog beter dan die van de Mini 2 camera. Kortom, de Nano+ is een prima drone en uiteraard duurder. Nieuwere techniek en (veel) betere camerakwaliteit wat mij betreft!

Ook wat vliegeigenschappen betreft ben ik meer dan tevreden, ondanks de soms negatieve reacties van DJI fans. Ik heb zelf ook nog de DJI Mini 2 als backup drone (weet dus waar ik het over heb), maar deze ga ik t.z.t. mogelijk verkopen als er een DJI drone met CX label uitkomt of misschien wel de nieuwe DJI Mini 3? Heb meerdere DJI drones gevlogen, maar moet zeggen dat de camera kwaliteit van de Nano+ mij dus zeer positief heeft verrast.

Wel heb ik enige pech dat aan mij een Nano+ is geleverd met de gimbal dampers verkeer geïnstalleerd (oude versie). Dit zal binnenkort worden opgelost door de verkoper / Autel is mij verzekerd.

Samengevat: je kunt de Autel Nano+ zeker qua camera wat mij betreft niet vergelijken met de camera van de DJI Mini 2. De meerwaarde t.o.v. de DJI Mini 2 staat dus voor mijzelf niet ter discussie. Het is maar zeer de vraag of de DJI Mini 3 camera deze kwaliteit kan overtreffen of zelfs benaderen als deze drone binnenkort uitkomt? De Nano+ is voor mij de komende tijd dan ook een blijver die door firmware updates beter en beter zal worden is mijn overtuiging. Ik gun Autel vooralsnog een kans zich verder te bewijzen! Weer eens wat anders dan DJI...................En meer kleur.................

Groet, Geert (Gekol Drone Videos).
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz