Autel Nano+ drone - een prachtige dronevlucht over historische vijver ´Bootsma´s Poel´(Pingo) in Friesland.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Gekol Drone Videos

Active Member
Lid geworden
6 jun 2020
Berichten
134
Waarderingsscore
147
Punten
43
Locatie
Friesland
Beste droneliefhebbers,

Recentelijk heb ik met mijn Nano+ drone weer een paar mooie vluchten gemaakt over een historische vijver (zgn. Pingo) in mijn woonomgeving in Friesland. Het was heerlijk weer en omringt door de prachtige vijver en natuur gewoon een genot en erg relaxed om hier te vliegen. De beelden die de Nano+ in de automatische stand maakt (4K 30fps) zijn m.i. erg mooi. Hoewel mijn DJI Mini 3 Pro ook erg mooie en natuurlijke beelden maakt, zeker in D-Cinelike modus met een goede Lut (zie DJI Mini 3 Pro video´s op mijn YT kanaal), is wat camera betreft in de automatische stand en ook met weinig licht de Autel Nano+ camera m.i. nog net iets beter. Dit komt door de speciale RYYB-kleurfilterarray ontwerp.

De Mini 3 Pro heeft meer mogelijkheden, maar de Nano+ is na updates ook met redelijk wat wind goed te vliegen, zeker als je al wat meer vliegervaring met deze mini-drone hebt opgedaan.

Hierbij de link naar de video op mijn YT kanaal (4K processing is tijdens schrijven van deze post nog niet afgerond, dus als je in 4K wilt kijken mogelijk nog even geduld):

Autel Nano+ dronevideo historische vijver (Pingo)

Geniet van de video, hoop dat deze weer in de smaak valt!! Met de Autel Nano+ valt er naast de DJI Mini 3 Pro dus ook iets anders te kiezen wat een goede sub. 250gr. drone betreft!

Ben zelf zeer tevreden over het resultaat van de video en de Autel Nano+ drone.


Groeten, Gekol Drone Videos (Geert).
 
Je had geen betere locatie uit kunnen zoeken. Waar je bij DJI het detail in de schaduw en in de bomen vaak helemaal verzagidgd wordt het hier helder en scherp weergegeven. De mate van detail is zoals je zelf ook aangeeft uitstekend in deze camera. Heb je al eens de ''defog'' mode geprobeerd [standje minimaal] ? Geeft een nog mooier resultaat van met name van de lucht. Ik had ook vernomen dat Autel in afrondende fase zit [duurt lang!] wat betreft het toevoegen van tracking en enkele andere updates. Ik ben benieuwd.
 
Mooie beelden.
Grappig, dit herinnert mij aan mijn opleiding begin jaren '80. Die "vijver" is geen pingo, maar een pingoruïne, een overblijfsel uit de laatste ijstijd.
Google zegt daarover: "een pingo is een heuvel die ontstaan is doordat een ondergrondse ijslens de bodem heeft opgedrukt. Zo'n heuvel kan wel zestig meter hoog worden en een diameter hebben van driehonderd meter. Als het ijs smelt ontstaat een pingoruïne, die de vorm van een krater heeft".

Voor wie het interessant vindt: Pingoruïne - Geologie van Nederland
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie