Batterij bebop 2

Discussie in 'Parrot' gestart door Jurgen Kramer, 22 dec 2017.

  1. Jurgen Kramer

    Jurgen Kramer Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    16
    Onlangs heb ik nog gevlogen met mijn bebop 2. Echter, met een volgeladen batterij gaf hij na 2 minuten nog maar 3 procent aan (alle alarmbellen gingen rinkelen) en de drone daalde al. Ik kon nog net op tijd de drone weer bij me terug krijgen. Het was ongeveer 4 graden en beetje mistig (drone kwam vochtig terug, had achteraf beter niet kunnen vliegen). Nu weet ik dat Lipo batterijen na verloop van tijd slijten (ik heb ongeveer 200 vluchten gemaakt in 2 jaar tijd met deze accu). Na 'savonds nog eens in de loods te hebben geprobeerd, bleek er ineens nog 60% in de accu te zitten en kon ik nog ruim 10 minuten vliegen. Ik ben wel wat gewend (ik vlieg ook scale heli's o.a. Align Trex 500), maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Ik ben op onderzoek uitgegaan en heb de accu uit elkaar geschroefd. ik dacht alleen Lipo cellen aan te treffen, echter zit er ook nog een printplaatje in (vlak achter de stekker). Weet iemand waar dit voor dient. Zover ik weet is het geen intelligent accu net als DJI. Maar kan het wel met de temperatuur en stroom regeling te maken hebben? Heel verhaal maar alle hulp is welkom. Als ik foto's heb zet ik die ook op deze site.
     
  2. DGA_NL

    DGA_NL Member

    Lid geworden:
    6 sep 2017
    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    15
    Een lipo moet gebalanceerd geladen worden, dat herken je waarschijnlijk wel van je lipo-lader van je Trex. Hiervoor is de printplaat: om te zorgen dat alle cellen gelijkwaardig geladen worden.

    Verder geef je aan dat het buiten 4 grafen was. Dit vinden lipo’s niet de meest ideale temperatuur en kunnen dan gekke dingen doen...
     
  3. Delphi

    Delphi Member

    Lid geworden:
    28 jul 2017
    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik had pas hetzelfde probleem. Sta ook voor een raadsel. Inderdaad ook lage temperatuur. Eenmaal thuis lijkt alles weer normaal. Bij kou dus maar voorzichtig aan doen lijkt me. Helaas ben je dan het vertrouwen wel een beetje kwijt.
     
  4. wdejager

    wdejager Administrator
    Medewerker

    Lid geworden:
    4 jul 2016
    Berichten:
    1.222
    Leuk Bevonden:
    205
    Hoi Jurgen, LiPo’s zijn inderdaad erg gevoelig voor koude temperaturen. Net boven het vriespunt gaat de capaciteit ineens zeer sterk omlaag. Zorg dat de accu’s lekker warm zijn voordat je opstijgt. Tijdens het vliegen blijven de batterijen wel op temperatuur door de grote stroomsterkte die ze moeten leveren. Drones van DJI stijgen niet eens op als de accu te koud is, die hebben een beveiliging ingebouwd.
     
  5. Jurgen Kramer

    Jurgen Kramer Member

    Lid geworden:
    9 sep 2016
    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    16
    Bedankt voor je reactie Wybe. Geldt ook voor DGA-NL en Delphi. Ik wist op zich wel dat de capaciteit achteruit gaat als het koud is, Maar dat het zo hard kan gaan wist ik niet. M’n Trex vlieg ik ‘swinters niet maar dat heeft te maken met kouwe handen. Dit soort helies hebben namelijk nauwelijks stabilisatie. Ik zal voortaan de accu’s eerst goed voorverwarmen.
     
    DGA_NL vindt dit leuk.
  6. Fokko1970

    Fokko1970 New Member

    Lid geworden:
    22 feb 2018
    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het bevestigen dat LiPo’s erg slecht tegen kou kunnen. Ik werk dagelijks buiten met meetapparatuur met LiPo accu's. Voor dat ik ze ga gebruiken moet ik ze eerst 15 minuten aan de laad doen zodat ze wat op temperatuur zijn.
     

Deel Deze Pagina