Batterij gebruik iphone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

martijnvdijk

New Member
Lid geworden
4 apr 2017
Berichten
19
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
49
Locatie
Zwijndrecht
Hallo allemaal,

Ik gebruik een iPhone 6s plus als "scherm" voor de mavic die ik normaal in de controller stop.
De scherm helderheid heb ik maximaal staan waarbij de functie om het scherm te dimmen uitstaat. Na een vluchtje van 20 min is de accu van mijn telefoon van 90% terug gelopen naar net 20%, ja het was koud. Maar vroeg me af hoe de andere hier mee omgaan.

Mvg, Martijn
 
Ik heb hier ook last van, maar dan met een iPad Mini op de controller van een Phantom. En dit doet zich inderdaad voor bij kou. Zelfs dusdanig dat de iPad op een gegeven moment uitschakelt, en dat is dus mooi kl**te als je drone op dat moment ergens in de lucht hangt (vandaar ook de VLOS regel, haha). Je kunt je tablet of smartphone wel zo lang mogelijk warm in de auto of in je binnenzak houden, maar als je eenmaal bezig bent koelt het ding toch gauw af. Ik heb hier eigenlijk nog niet echt een goede oplossing voor.
 
Oké bedankt voor de info. Zal nog eens experimenteren met iets minder helderheid (90%) of dat veel uitmaakt.
 
Ik gebruik ook gewoon een iPhone maar dan met accu case er omheen. Je hebt dus meer accu en de accu blijft ook langer warm. Je moet wel de applecase nemen want daar kan ook de lightning aansluiting in en daar is vooral het midden dikker en past dus beter in de houder.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Sjakie, interessant. Vooral voor opladen van je drone-accu's onderweg. Voor deze specifieke vraag (sneller leeglopen van een iPhone) wellicht wat overkill.
 
Hallo Mike, voor de gewone iPhone inderdaad een goede optie voor de "plus" variant blijkt het iets lastiger
 
Bij kou gaan accu's sowieso minder lang mee. Ik heb mijn eerste echte drone, de Mavic, nu een maand en gebruik een iPhone 6 van 2,5 jaar oud, maar merk geen problemen met de accu als ik 20 minuten vlieg. Natuurlijk zit er wat minder stroom in, maar geen afname van 40-60 procent ofzo.
 
Hoi dirkjan,
Weet je of je de helderheid hebt aangepast? Ik had hem maximaal gezet en niet aanpassen aan omgevingslicht.
Als de iPhone redelijk goed / diep in de controller wordt de sensor afgedekt voor de licht meting waardoor mijn scherm donker werdt. Ben benieuwd naar jou instellingen
 
Hoi dirkjan,
Weet je of je de helderheid hebt aangepast? Ik had hem maximaal gezet en niet aanpassen aan omgevingslicht.
Als de iPhone redelijk goed / diep in de controller wordt de sensor afgedekt voor de licht meting waardoor mijn scherm donker werdt. Ben benieuwd naar jou instellingen
Ik heb de helderheid op automatisch laten staan, maar wel lichter gezet. Zeker met veel omgevingslicht (zonslicht) is dat wel nodig! Ik zet 'm meestal niet op maximaal. Bedenk wel: hoe feller je scherm, hoe meer stroom dit kost.