Batterij Mavic Air 1 lijkt dood

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Raoul

New Member
Lid geworden
28 feb 2022
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
66
Locatie
Landen België
Na een 10-tal maanden mijn drone niet te hebben gebruikt is één van mijn twee batterijen dood. Geen reactie meer op de aan knop en geen LEDs die nog oplichten. Ook als de batterij wordt aangesloten aan de oplader gebeurt er niets . Is er een mogelijkheid om deze batterij terug tot leven te wekken? Zoniet waar kan ik terecht voor een nieuwe batterij? Of kan iemand mij een tweedehands batterij in goede staat verkopen?
 
Hi Raoul, het is een bekend probleem dat accu's van DJI drones er na een lange tijd mee ophouden. Zeker als je ze iets te diep ontladen hebt weggelegd. Opnieuw tot leven wekken is niet aan te raden. Sowieso is het mij nog nooit gelukt om een 'dooie' accu weer aan de praat te krijgen. Kijk ook uit met de aanschaf van tweedehands accu's, want ook daarvoor geldt dat ze misschien lange tijd hebben stilgelegen.

Voor de toekomst is het aan te raden om aan actief accumanagement te doen. Toevallig heb ik hierover een artikel in de pijplijn, dat binnenkort verschijnt op Dronewatch.nl.
 
Bedankt voor deze duidelijke uitleg wdejager. Ik lees her en der wel iets over het unlocken van accu's met EV2300 en speciale software maar het proces lijkt me toch iets te ingewikkeld voor een leek in electronica als ik. Dus ik ga best op zoek naar een nieuwe accu voor de Mavic Air 1, al lijkt dit niet zo simpel daar de accu op de meeste sites niet meer te verkrijgen is . Weet u soms bij wie ik daarvoor nog terecht kan, indien mogelijk voor max de prijs die ik >2 jaar geleden betaald heb voor een extra batterij (79€).
 
Inderdaad uitverkocht voor het ogenblik (of voor altijd☹). Heb de drone trouwens gekocht bij Coolblue.