Batterij problemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Delphi

Active Member
Lid geworden
28 jul 2017
Berichten
388
Waarderingsscore
69
Punten
28
Leeftijd
78
Locatie
Assen
Wie herkent het volgende
Ik heb een klein jaar een bebop 2 en vlieg met ruime tussen pozen.
Nu heb ik problemen met alle 3 batterijen. Na het opladen van plm. 1 uur geven 2 batterijen aan, dat ze voor plm. 50% vol zijn. Dat zie ik op het scherm na aansluiten van de drone. Met de 3e batterij wil de drone helemaal niet meer aan gaan. Als ik met de andere twee ga vliegen, krijg ik na 1 a 2 minuten de melding dat de batterij een laag nivo heeft, plm. 4% !!
Nog even later is dit 1% en komt de drone spontaan naar beneden. Ik durf dus al niet hoger dan plm. 30 cm. :)

Volgens de leverancier zijn de batterijen te lang leeg of vol bewaard en treed er een chemisch proces op, waardoor de batterijen kapot gaan.
Kan dit kloppen? De 3e batterij heb ik nog maar vanaf januari 2018 en weinig gebruikt.
 
Veel Parrot accu's hebben hier last van. Mijn AR drone 2 accu's gingen na een paar seconden knipperen en stopte met opladen.
Schijnt dat een of meerder cellen dan niet mee doen met opladen en hij daardoor een fout melding geeft.
Heb ze een tijdje in de vriezer gelegd na een tip en verdomd...opeens waren ze weer groen. Nu laden ze weer als vanouds. Niet te lang laten liggen dus. Zo af en toe even aan de lader hangen die dingen
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi
Veel Parrot accu's hebben hier last van. Mijn AR drone 2 accu's gingen na een paar seconden knipperen en stopte met opladen.
Schijnt dat een of meerder cellen dan niet mee doen met opladen en hij daardoor een fout melding geeft.
Heb ze een tijdje in de vriezer gelegd na een tip en verdomd...opeens waren ze weer groen. Nu laden ze weer als vanouds. Niet te lang laten liggen dus. Zo af en toe even aan de lader hangen die dingen

Alle Lipo batterijen hebben hier last van langer als 3 weken vol weg leggen kan een defecte batterij betekenen . Lipo leeg trekken Helenmaal veroorzaakt ook schade


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Alle Lipo batterijen hebben hier last van langer als 3 weken vol weg leggen kan een defecte batterij betekenen . Lipo leeg trekken Helenmaal veroorzaakt ook schade


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app

Geloof ik absoluut direct, maar bij mij heeft dit geholpen. Waarom weet ik ook niet. Heb zo 2 accu's aan de praat gekregen die alleen nog maar knipperde. Ze laadde steeds een beetje langer en opeens was hij groen. Zoals ik het hier boven lees gaat de accu dus sowieso stuk na een paar weken...vol of leeg. Wat zou dan de oplossing zijn? Zijn er ander soort accu's te koop?
 
Geloof ik absoluut direct, maar bij mij heeft dit geholpen. Waarom weet ik ook niet. Heb zo 2 accu's aan de praat gekregen die alleen nog maar knipperde. Ze laadde steeds een beetje langer en opeens was hij groen. Zoals ik het hier boven lees gaat de accu dus sowieso stuk na een paar weken...vol of leeg. Wat zou dan de oplossing zijn? Zijn er ander soort accu's te koop?
Ze op laden tot 0.2 volt meer als op de batterij staat en ze daar op houden je kan ze zo heel lang bewaren maar zeker even eens in het half jaar controleren je hebt ook laders die ingericht zijn met deze functie om je batterijen op dit nifo van storrage te laden en ze dan goed kan houden.

Bij parrot batterij zal ongeveer 50 procent voldoende zijn op de app hem veilig op te bergen

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Camaro74
Ik heb even bij een kenner geinformeerd. Die beaamde, dat dit idd even helpt, maar de schade aan de accu is blijvend. Kijk dus niet vreemd op als de drone onverwachts uit de lucht valt
 
  • Leuk
Waarderingen: Camaro74
Ik heb even bij een kenner geinformeerd. Die beaamde, dat dit idd even helpt, maar de schade aan de accu is blijvend. Kijk dus niet vreemd op als de drone onverwachts uit de lucht valt
Klopt helenmaal drone is niet meer te vertrouwen leeg voor je het weet

Verzonden met mijn SM-G903F en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Delphi