Batterijen laden op locatie.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rcee

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
27 jul 2019
Berichten
1.870
Waarderingsscore
703
Punten
113
Leeftijd
57
Locatie
1422
Ik gebruik graag de orginele laders om mijn batterijen te laden.

Om ook op locatie te kunnen bijtanken heb ik maar eens het het volgende verzonnen:)

Akku met handvat van 36ah [Yuasa y3000 verkrijgbaar voor 42 euro]
Omvormer 12v naar 220v 300watt [ verkrijgbaar voor 36 euro]
Eventueel heb je nog een lader voor de 12v akku nodig [vanaf 25 euro]
Al met al een handige accesoire voor rond de 100 euro

IMG_20200125_102957.jpg
 
Leuk idee, op zich..

Maar met genoeg accu's heb ik nog niet echt de noodzaak voor iets dergelijks gezien, zeker niet met de Spark Portable Charging Station bij mijn Spark.

En met de Mavic Mini (Fly More Combo) kan ik gewoon tegen de anderhalf uur vliegen. Misschien nog eens een accu bijkopen, dan is het gewoon echt anderhalf uur en kan alles nog steeds in het combo-koffertje.

Verder is een losse powerbank wel genoeg. Of anders heb ik eventueel deze AIPER FLASH 150W Portable Power Station (grote power Bank, met ingebouwde 220V AC omvormer) altijd nog ergens liggen. Maar die gebruik ik in de praktijk eigenlijk nooit...
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er wat omslachtig uit, maar als het werkt dan werkt het.
Nu nog een manier bedenken om die accu op locatie op te kunnen laden. ;)
 
Ik heb ook 4 accus, goed voor 2 uur flight time. Ik merk echter dat als ik een dagje op verschillende locaties vlieg dat het wel handig is om lekker te kunnen laden onderweg. Daarbij vind ik het ook lekker om de batterijen op temperatuur te hebben voordat ik ze in de drone prik, scheelt weer een paar minuten flight time.
Daarbij maak ik gebruik van verschillende drones dus een charging hub is leuk voor als je 1 drone bezit, maar ook gelijk niet meer bruikbaar als je eens van drone switched of als je er meerdere bezit. Vandaar deze "multiple platforms" oplossing ;)