Batterijen laden van bv AIR 2S

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

DeltaDagger

New Member
Lid geworden
30 sep 2022
Berichten
18
Waarderingsscore
4
Punten
3
Leeftijd
71
Locatie
Alkmaar
Weet iemand een manier om de batterijen van m'n AIR 2S maar gedeeltelijk te laden?
Via de standaard lader worden ze een voor een geladen totdat ze vol zijn. Als je ze wil opbergen is het beter te laden tot ong. 60%. Ik doe dit nu visueel door naar het aantal brandende leds op de batterij te kijken en als de derde brand deze uit de lader te halen.
Je kan de batterijen natuurlijk gewoon vol laden en omdat het smart/slimme batterijen zijn lopen ze na zo'n 2-3 weken zelf leeg naar zo'n 60%.
Ideeën???
 
Ik weet niet of iemand nog een (briljant) idee heeft, maar met het voortijdig uit de oplader halen geef je zelf toch al het antwoord op je vraag?
 
Ik weet niet of iemand nog een (briljant) idee heeft, maar met het voortijdig uit de oplader halen geef je zelf toch al het antwoord op je vraag?
@Sjakie, Ik wil het laad proces aanzetten en er niet meer op letten. Beetje lui dus of mijn aandacht voor andere dingen :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: DeltaDagger
Als je regelmatig vliegt met hetzelfde toestel kan het helemaal geen kwaad als je de accu’s iets leger wegzet dan wordt aanbevolen; mits niet te lang natuurlijk.
Het scheelt je namelijk weer een oplaad cyclus.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als je regelmatig vliegt met hetzelfde toestel kan het helemaal geen kwaad als je de accu’s iets leger wegzet dan wordt aanbevolen; mits niet te lang natuurlijk.
Het scheelt je namelijk weer een oplaad cyclus.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Dat klopt, maar meestal zijn mijn gebruikte accu's echt leeg <10%.
Geldt een gedeeltelijke laadcyclus hetzelfde als een volledige cyclus? Dus eerst gedeeltelijk laden en later een accu volledig laden voordat je gaat vliegen telt dan dubbel.
 
Zeker ben ik niet maar ik denk het wel eigenlijk omdat me dat electronisch het makkelijkst te verwezelijken lijkt.
Kenners??? Ben hier ook nieuwsgierig naar.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app