Beelden op telefoon moeilijk te zien.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ronaldo

New Member
Lid geworden
14 jul 2021
Berichten
17
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
69
Locatie
Leiden
Tijdens het vliegen bij zonnig weer is de drone moeilijk te volgen op het scherm van mijn telefoon. De helderheid van het beeldscherm (telefoon) is aangepast maar dan nog is het soms moeilijk te volgen.
Daar moeten toch meer Drone liefhebbers last van hebben en wat is er eventueel aan gedaan?
Wie heeft raad?
 
Dag Ronaldo,

Ik probeer zo veel mogelijk vanuit de schaduw werken, ander is een monitor hood misschien een optie.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    165,6 KB · Weergaven: 30
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Bedankt voor de reactie, monitor hood is besteld.
 
Heb hetzelfde probleem en ook met de "hood". Ok je kunt de schaduw opzoeken maar als die er niet is zie je nog steeds erg weinig.
Of dan de DJI-Smart Controller daarin een verbetering is zou interessant zijn om te weten. Heb wat Tube filmpjes erover gezien maar twijfel nog. Best wel aan de prijs ook nog eens. Ik wacht even af wat er volgend jaar allemaal gebeurt op Dronegebied. Wie weet ook in de controller wereld wat news. Zo niet aanbiedingen in de gaten houden. De Smart van DJI staat nu op 605,= geloof ik....
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Klopt wat hier boven staat.
Mijn ervaring tot dusver is dat mijn Samsung Galaxy Note8 met 1200 NITS nog steeds een pover beeld geeft in de volle zon.
Ik denk dat een DJI smart met slecht 1000 NITS een regelrechte ripoff is, maar dat is dus mijn mening.
Ik moet er wel eerlijk bijzeggen dat ik nog nooit een DJI smart in het echt heb mogen zien, maar ik kan me niet voorstellen dat een beeld van 1000 NITS meer oplevert dan een van 1200 NITS.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo
Tijdens het vliegen bij zonnig weer is de drone moeilijk te volgen op het scherm van mijn telefoon. De helderheid van het beeldscherm (telefoon) is aangepast maar dan nog is het soms moeilijk te volgen.
Daar moeten toch meer Drone liefhebbers last van hebben en wat is er eventueel aan gedaan?
Wie heeft raad?
Ronaldo,
Ook ik ben tegen dit probleem opgelopen. De Apple Air tablet met hood gaf enige verbetering maar was geen oplossing en veel te zwaar.
Ik heb toen de Smart Controller gekocht. Hij is duur maar een aanwinst. Het beeld is perfekt, ook in volle zon.

Gr. Doubleheli
 
  • Leuk
Waarderingen: Ronaldo