Beginner met drone en op forum

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

dokkie

New Member
Lid geworden
19 feb 2022
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
Limburg
Hallo allemaal,
Ik woon in zuid Limburg, heb eergisteren een DJI mini 2 aangeschaft en heb nog geen enkele drone ervaring. Op elk forum waar ik ooit zat, was ik “dokkie” (mijn sensei noemt mij altijd zo vanwege mijn beroep), dus deze traditie zet ik hier maar voort.

Mocht iemand zich afvragen “vanwaar die storm?” Nou, dat komt door mijn drone aanschaf… Net als met bijv. de aanschaf van een mooie zonnebril: recept voor regenachtige dagen!

In mijn volledig ommuurde achtertuin komt er vrijwel geen wind, dus ik dacht afgelopen woensdag dat ik veilig mijn drone ff een klein stukje kon laten stijgen: recht naar boven en meteen weer dalen zonder bocht. Maar … apparaat steeg een metertje op, maakte een draai en klapte 5 meter verder meteen tegen de muur van mijn huis. Alles lijkt nog heel. Even naar een weiland gereden, maar daar stond meer wind: maar niets meer geprobeerd. Donderdag en vrijdag …. geen vliegweer, dat zal iedereen wel gemerkt hebben.

Ik hoop op dit forum veel tips te lezen om straks het uiterste uit mijn aanschaf te kunnen halen.

Verder ben ik ook wel benieuwd wat jullie ervaring is met de “botsbestendigheid” van deze DJI mini 2.
 
Welkom! Voor de starter geld altijd wel het advies: Zorg voor ruimte om je heen tijdens je eerste vlucht. Maar daar ben je nu al achter :rolleyes:. Wat betreft 'crashbestendigheid' die is er niet. controleer je drone goed, vaak vind je dan toch kleine scheurtjes in het kunstof. Vervang de propellors, je ziet vaak niet dat de scharnierpunten gebarsten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Welkom dokkie!

Het is wat rcee al zegt: Zorg dat je de rust en de ruimte hebt om je drone voor het eerst de lucht in te laten gaan. En ja, met dit weer wordt het hem even niet ...