Belachelijke onzin in de media over Mavic 2 Enterprise Dual

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Wat een bagger wordt er toch weer allemaal online gegooid: Dit kun je met de nieuwste drone van DJI

Hoewel DJI mikt op de zakelijke markt met deze drone, kun je er natuurlijk ook eentje als consument aanschaffen.
Klopt dat wel? Volgens nieuwsberichten die ik gezien heb is de Dual alleen aan te schaffen via Enterprise dealers?

Door de woonwijk elkaar achterna zitten en elkaar uitschakelen. Dat gevoel kun je terugbrengen met deze next-level drone van DJI voor professionals, de Mavic 2 Enterprise Dual.
Ehh, nee dus, want je mag niet boven (of zelfs te dicht in de buurt) vliegen van aaneengesloten bebouwing en (groepen van) mensen, en geen overlast veroorzaken of privacy van mensen schenden.

Beveiligingsbedrijven kunnen bijvoorbeeld een industrieterrein uitkammen met de drone vanuit een auto.
Nee, een drone besturen vanuit een auto mag volgens mij ook niet.

Je hoeft zelf amper op te letten, want de warmtecamera kan menselijke activiteit meten.
Bij vliegen van een drone zelf amper opletten? Bij het "jagen" op mensen door een woonwijk of over een industrieterrein? Hoeveel keer "Nee, dus!" is dat wel niet?

Een potentiële indringer waarschuwen kan middels de aanwezige luidspreker. De indringer verblinden kan ook met de felle ingebouwde zaklamp.
Er kan op de Mavic Enterprise inderdaad een luidspreker (met een of een aantal opgenomen geluidsbestanden?) of een lamp gemonteerd worden, ja. Maar niet beiden tegelijk. En indringers verblinden? Rot op, man...

Dit kun je met de nieuwste drone van DJI

Oorlogje spelen bijvoorbeeld.
Wat een idioot is die "RubenPriest", zeg.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: BRC, corne en Sjakie
Hij schrijft niet dat je door een woonwijk moet gaan vliegen, maar dat je het gevoel van vroeger van achter elkaar aanzitten door een woonwijk terug kan krijgen. Wat hij hier nou precies mee bedoelt en hoe hij dit voor elkaar krijgt is mij niet duidelijk.
 
Typisch gevalletje van klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt. Helaas schrijven veel techzines vaak onzin over drones, de uitzonderingen daargelaten. Alles voor de clicks en de views.
 
  • Leuk
Waarderingen: Theo Vermeulen
Wat een bagger wordt er toch weer allemaal online gegooid: Dit kun je met de nieuwste drone van DJI


Klopt dat wel? Volgens nieuwsberichten die ik gezien heb is de Dual alleen aan te schaffen via Enterprise dealers?


Ehh, nee dus, want je mag niet boven (of zelfs te dicht in de buurt) vliegen van aaneengesloten bebouwing en (groepen van) mensen, en geen overlast veroorzaken of privacy van mensen schenden.


Nee, een drone besturen vanuit een auto mag volgens mij ook niet.


Bij vliegen van een drone zelf amper opletten? Bij het "jagen" op mensen door een woonwijk of over een industrieterrein? Hoeveel keer "Nee, dus!" is dat wel niet?


Er kan op de Mavic Enterprise inderdaad een luidspreker (met een of een aantal opgenomen geluidsbestanden?) of een lamp gemonteerd worden, ja. Maar niet beiden tegelijk. En indringers verblinden? Rot op, man...


Wat een idioot is die "RubenPriest", zeg.

Hij schrijft toch wat je kan doen, niet wat je mag/moet doen... Maar wat Wiebe aangeeft een typisch geval van clicks scoren.
 
Je _kan_ ook iemand vermoorden, en daar kan je dan weer over schrijven, maar aanzetten tot moord is ook illegaal..
 
  • Leuk
Waarderingen: vayreda