Belfort van Gent en Sint-Baafskathedraal

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Arno Raps

Active Member
Lid geworden
5 sep 2017
Berichten
151
Waarderingsscore
143
Punten
43
Leeftijd
47
Locatie
Lokeren
kuula 360

VRzPEprC1ia6oaXyWbVYedKs.jpg


Zondag gemaakt met de Dji mini 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: MoesjeMedia
Hoe maak jij je pano's? Gewoon DJI Fly app? En de tiny world? Mooie plaat.
 
Nee ik stitch de foto's zelf met Ptgui, de tiny world maak ik via Pano2vr
 
  • Leuk
Waarderingen: djMelvee
Ik heb een zwart vlak bovenaan, niet 360 graden rond dus. Hoe fix ik dit? Of heb ik een verkeerde setting ingesteld tijdens het maken van de panorama?
 
Ik heb een zwart vlak bovenaan, niet 360 graden rond dus. Hoe fix ik dit? Of heb ik een verkeerde setting ingesteld tijdens het maken van de panorama?
Nee de gimbal van de drone kan niet naar boven worden gericht dus je mist altijd een stukje. De dji fly app vult dit zelf in, maar geeft een lage resolutie eind resultaat. Als je het zelf wil doen moet je zorgen dat de hoogte van de foto de helft is van de breedte en het nieuwe deel moet je bovenin zelf met lucht/blauw vullen. Dan de 360 pano maken.
 
Als je het zelf wil doen moet je zorgen dat de hoogte van de foto de helft is van de breedte en het nieuwe deel moet je bovenin zelf met lucht/blauw vullen. Dan de 360 pano maken.
Wow, hoe bedoel je die? Dat is voor mij echt even geheimtaal haha! Wil het graag leren. :)
 
Je moet dat invullen, oftewel met een fototool die content-aware fill kan, of met een "nep" lucht.
 
Je moet dat invullen, oftewel met een fototool die content-aware fill kan, of met een "nep" lucht.
Dat begrijp ik, maar begrijp alleen niet hoe ik het opvul.. is er een makkelijke manier om dit te doen?
 
Ja, maar je moet dus daar wel speciale software voor hebben
 
Ik heb daar ooit een tutorial voor gemaakt, zal hem eens opzoeken
 
Dat begrijp ik, maar begrijp alleen niet hoe ik het opvul.. is er een makkelijke manier om dit te doen?
Als je van de foto de haakse hoek over de diagonaal van de breedte-as en de middelloodlijn van de hellingshoek neemt, en daar dan de stelling van Pythagoras op los laat, dan hoef je niets te vullen. Voila. :D
 
Laatst bewerkt:
Dat snap ik, is ook geen probleem. Maar welke software en hoe doe ik het haha :)
Met adobe photoshop selecteer je het nieuw toegevoegde deel en selecteer je content aware fill dan wordt het nieuwe deel netjes opgevuld. Deze stap kost wat tijd, dus het duurt soms even voordat een en ander gebeurd.
Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: djMelvee