Bemanning cruiseschip in Eemshaven treft drone aan op dek

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.916
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Bemanning cruiseschip in Eemshaven treft drone aan op dek

De bemanning van een cruiseschip dat afgelopen maandag op het punt stond om de Eemshaven in Groningen uit te varen trof tot hun verrassing een drone aan die even tevoren op het dek was terechtgekomen. De eigenaar meldde zich nadat de regionale politie op Facebook een oproep had geplaatst dat er een drone was gevonden.

Lees verder
 
Nou, die drone eigenaar heeft het dan niet ongelukkig getroffen... :D
 
haha, die drone eigenaar heeft wel geluk gehad zou ik zeggen , op alle vlak zelfs , hij heeft geen boete gekregen, heeft vermoedelijk zijn drone teruggekregen en heeft waarschijnlijk mooie beelden van het cruiseschip kunnen maken :rolleyes:
 
Goedendag,

Las net het artikel van Wiebe. In dit artikel staat dat in de open categorie nooit boven havengebieden mag worden gevlogen.

Ben op internet op zoek gegaan en kwam bijv. De flyer van port of Harlingen tegen. Hier staat bijv. in dat vliegen boven havens nooit mag, ook niet over plezierhavens.

Zelf check ik met het vliegen altijd de nodige apps mbt no fly zones en natura 2000. Zie hierbij idd dat nodige grote havens een no go cq no fly zone is. Maar er zijn ook genoeg plaatsen waar plezierhavens zijn, waar ik volgens de app wel zou mogen vliegen. Dit met mijn mini 2 en in achtneming van privacy.

Lees ik het artikel van de staatscourant of bekijk ik website overheid danwel IL&T dan vind ik deze vliegbeperkingen anders dan in de apps als no fly zone niet direct terug.

Met alle regels enz. zie ik soms door het bos de bomen niet meer.

Wie o wie helpt mij weer even op weg?
Daarbij ook graag de definitie van havengebied? Als voorbeeld een deel van IJmuiden waar ik volgens de apps wel zou mogen vliegen. Zie screenshot, zuidwesten van rode cirkel en havenmonding.
Qua plezierhavens kan gedacht worden aan de Kagerplassen.

Dank voor elke serieuze reactie.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20210613-154115_Chrome.jpg
    Screenshot_20210613-154115_Chrome.jpg
    612 KB · Weergaven: 21
  • flyer_drones_v1.2_WEB (1).pdf
    193,6 KB · Weergaven: 4
+1 @ ducky
Ik lees even mee; net als ducky kan ik het niet direct terugvinden dat er standaard niet boven havengebieden gevlogen mag worden....
 
Regeling zonering onbemande luchtvaartuigen, artikel 4 bevat de havens waar het verboden is in de open categorie te vliegen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Regeling zonering onbemande luchtvaartuigen, artikel 4 bevat de havens waar het verboden is in de open categorie te vliegen.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
Dank! Als ik het even snel lees en bekijk, dan staan al deze geografische locaties/gebieden netjes in de Aeret kaart als restricties aangegeven. Er staat niet dat er boven er boven "hele" havengebieden niet gevlogen mag worden in de open categorie.

Als het echt niet mag, dan prima, maar dan verwacht ik dat het dus als zodanig ook aangegeven wordt (zoals bij de Eemshavens).
 
  • Leuk
Waarderingen: Ducky
@Wiebe
Lukt het jou om jouw input nog te geven nu het een vraag was nav jouw artikel?
Bedankt