Ben jij van plan om de DJI Mavic te gaan kopen?

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ben jij van plan om de Mavic te kopen?

  • Ja, zo snel mogelijk

    Stemmen: 9 27,3%
  • Ja, maar ik wacht even tot de eerste reviews verschijnen

    Stemmen: 10 30,3%
  • Ja, maar ik wil eerst mijn Phantom verkopen

    Stemmen: 2 6,1%
  • Ja, maar dan moet eerst de prijs wat gaan zakken

    Stemmen: 5 15,2%
  • Nee, ik houd het bij mijn huidige drone

    Stemmen: 4 12,1%
  • Nee, ik vind hem te duur

    Stemmen: 2 6,1%
  • Nee, ik ga een andere drone kopen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, ik wacht nog even totdat ik de Karma heb gezien

    Stemmen: 1 3,0%

  • Totaal aantal stemmers
    33

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Zojuist heeft DJI de Mavic Pro aangekondigd, een lichtgewicht quadcopter met behoorlijk indrukwekkende specs. Ik ben benieuwd hoeveel mensen er overwegen om de Mavic te gaan aanschaffen. In bovenstaande poll kun je je voornemen kenbaar maken.
 
Prachtige drone; wat mij aanspreekt is dat ie lekker klein is en makkelijk mee te nemen is. Ook schijnt ie iets minder geluid te maken dan de (mijn huidige) Phantom 3 Professional.
Aan de andere kant is de camerabeeldsensor van de Mavic kleiner. Dus relatief minder kwalitatieve beelden tov de P3P.
Ben dus nog wel aan het twijfelen. Neig ertoe om toch de P3P te houden vanwege betere beeldkwaliteit.
Ik ben benieuwd naar wat andere overwegingen zijn!
 
Laatst bewerkt:
Wat een gaaf ding! Dit zou zeker een opvolger kunnen zijn voor mij. Maar ik moet helaas nog even sparen. Ook vind ik het wel belangrijk dat ik eerst wat reacties van andere mensen kan lezen, en wat test footage op youtube kan bekijken. Mijn eerste indruk is in elk geval erg positief. Vooral het compacte formaat spreekt erg aan.
 
In USA kan je hem al kopen voor 1190 dollar kopen .... ai, wat een verleiding
 
Prachtige drone; wat mij aanspreekt is dat ie lekker klein is en makkelijk mee te nemen is. Ook schijnt ie iets minder geluid te maken dan de (mijn huidige) Phantom 3 Professional.
Aan de andere kant is de camerabeeldsensor van de Mavic kleiner. Dus relatief minder kwalitatieve beelden tov de P3P.
Ben dus nog wel aan het twijfelen. Neig ertoe om toch de P3P te houden vanwege betere beeldkwaliteit.
Ik ben benieuwd naar wat andere overwegingen zijn!
De sensor van de Mavic Pro is even groot als die van de p3p. Echter heeft de Mavic iets minder goede lenzen, daarin zal de kwaliteit verschillen.

Sent from my ONEPLUS A3003 using Dronepilots.nl mobile app
 
  • Leuk
Waarderingen: André Prins
Uiteraard ga ik hem kopen. Deze hoort bij de verzameling.
Ik wacht nog heel even want heb net de disco en bebop aangeschaft. (Ja Wiebe, toch de bebop)
 
Ik sta op het randje van een aankoop maar blijkf terugkomen op de p4.. De Mavic is super maar de beeldkwaliteit is een no-go helaas... En de powereye is te prijzig, de karma heeft n gopro beeld en de x-star premium mag hier niet.. De typhone is geen goede keus.. Dus.. Heb ik nog wat over het hoofdgezien in deze prijsrange met kwalitatief goede video?
 
Ik sta op het randje van een aankoop maar blijkf terugkomen op de p4.. De Mavic is super maar de beeldkwaliteit is een no-go helaas... En de powereye is te prijzig, de karma heeft n gopro beeld en de x-star premium mag hier niet.. De typhone is geen goede keus.. Dus.. Heb ik nog wat over het hoofdgezien in deze prijsrange met kwalitatief goede video?
Tja, zo te lezen stel je enorm hoge eisen. Dan wordt de spoeling dun voor een drone.
 
Ik heb de Mavic Pro besteld incl. de 2 extra batterijen, auto charger etc.

De geruchten over de mindere kwaliteit van de camera t.o.v. de Phantom-4 blijken niet helemaal juist te zijn. De camera sensor is echt dezelfde als in de P4. De lens van de Mavic is wel iets anders waardoor de camera een kleinere beeldhoek heeft. Ik las in een artikel dat de Mavic heeft net als bij de Inspire 1 RAW een Auto-Focus lens die je vanaf 50 cm tot oneindig gaan scherp kan stellen. Je moet wel even op het object klikken dat je scherp wil hebben, om daarop scherp te stellen.

De Mavic lijkt op alle fronten tenminste te kunnen wat de Phantom-4 ook al kon, en meer... De Mavic maakt -zo blijkt uit de recentere reviews- net zulke stabiele/mooie opnamen en maakt minder lawaai als zijn grotere/zwaardere broer.

Ik heb de P3 en P4 serie overgeslagen en ik wil ondertussen een kleine drone "voor erbij". Het zou helemaal mooi zijn geweest als de Mavic camera ook op mijn Osmo gepast zou hebben. Aan de andere kant; ik heb de X3 en Z3 camera's van mijn Inspire-1 ook nog ter beschikking. Ik kan dus geen reden verzinnen waarom ik niet aan een Mavic zou beginnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: André Prins
Als de footage output kwalitatief het zelfde is, is de Marvic natuurlijk de betere keus... Denk wel dat er dan geen phantom 4 meer verkocht word?!

De reden waarom ik zo kritisch ben is omdat ik er mij maar 1 kan veroorloven en toch 'die' mooie footage kan gebruiken om mee te kunnen werken..
 
Als de footage output kwalitatief het zelfde is, is de Marvic natuurlijk de betere keus... Denk wel dat er dan geen phantom 4 meer verkocht word?!

De reden waarom ik zo kritisch ben is omdat ik er mij maar 1 kan veroorloven en toch 'die' mooie footage kan gebruiken om mee te kunnen werken..

Ik zou de Mavic drone een keer mee kunnen nemen naar zo'n Drone Maatje Bijeenkomst waar het normaal ook barst van de Phantom-3's en Phantom-4's. Als jij dan ook komt, dan kan je zelf oordelen voordat je iets besluit.

Tot die tijd kan je op youtube de Mavic vs P4 filmpjes van Michael Shainblum bekijken. Ik denk dat hij goed weet waar hij het over heeft, en dat kan ik van menig andere "unboxing" vlogger niet zeggen.
 
  • Leuk
Waarderingen: André Prins
Ik ga zeker voor de Mavic. Klein en veel opties. Zeker met foto's weinig tot geen verschil met de p4 volgens Shainblum. Foto's is voor mij het belangrijkste. Nu laat ik de Phantom nog wel eens thuis omdat het zo'n gesleep is. Dat is straks verleden tijd. Ben benieuwd wanneer hij in nl te verkrijgen is.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Jeroen van Craaikamp
Zeker met foto's weinig tot geen verschil met de p4 volgens Shainblum. Foto's is voor mij het belangrijkste.

Ik denk dat Shaiblum hier gelijk in heeft. Al denk ik dat de Mavic, zeker na wellicht een update, vergelijkbare kwaliteit (lees: dezelfde) zal leveren als een Phantom 3 Pro, en wellicht ook inspire 1 x3.
 
Ik ben zeker van plan de Mavic aan te gaan schaffen maar wacht nog even af op de "in-depth reviews" en eventuele bug fixes van de firmware etc.

...De Mavic is super maar de beeldkwaliteit is een no-go helaas...
Kan zijn dat je opnames hebt gezien waarvan de beelden niet in focus waren... Kijk hier een reviewer die dat ook heeft ondervonden... 1 tap op je scherm en voila... scherp.

 
Ik heb zojuist de Mavic besteld.
Vanwege de 750 gram valt hij in de categorie micro-drones.
Heeft iemand ervaring met verzekeringen hiervoor?
 
Als je er commerciële bedoelingen mee hebt....Geen Roc-l plicht , wel registratie plicht...dus Ph nummer aanvragen en dan verzekeren via bv Droneverzekering.nl. Succes
 
  • Leuk
Waarderingen: André Prins
Ziet er wel leuk uit alleen wat ik al stelde.... eerst wat test results zien en dan wellicht als compacte voor erbij, wat makkelijker te vervoeren en kan zonder gezeur in de ruimbagage..... maar aangezien ik er al wat Drones heb :)
 
Als je er commerciële bedoelingen mee hebt....Geen Roc-l plicht , wel registratie plicht...dus Ph nummer aanvragen en dan verzekeren via bv Droneverzekering.nl. Succes
Dank je Jos. Dat is wat ik ook begreep inderdaad.
Maar als ik online bij droneverzekering.nl kijk bij het afsluiten van een verzekering dan vragen ze toch naar een vergunning. Het lijkt er op dat ze nog niet echt iets hebben specifiek voor micro-drones.