Beperkingen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Lamby

New Member
Lid geworden
30 sep 2021
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
67
Locatie
Koksijde
Sinds kort vraagt men me om op een andere manier foto's te maken voor immo kantoren die zowel woningen als appartementen te koop aanbieden. Die andere manier is vanuit een hoger standpunt en vanuit verschillende hoeken.
Met mijn "oude" drone Phanthom 4 was dat geen probleem in mijn gemeente. Nu met de Mini 2 geraak ik niet in de lucht omdat ik binnen een straal van 5km van een vliegveld woon...
Hoe kan ik dat probleem verhelpen, omzeilen? de maximale hoogte dat ik zou moeten fotograferen is 10 meter.

Bedankt voor jullie respons
 
Laatst bewerkt:
Hoe 'rood' wil je het hebben, @Lamby?

Screen Shot 2021-10-01 at 10.47.00.jpg
Sinds kort vraagt men me om op een andere manier foto's te maken voor immo kantoren die zowel woningen als appartementen te koop aanbieden. Die andere manier is vanuit een hoger standpunt en vanuit verschillende hoeken.
Met mijn "oude" drone Phanthom 4 was dat geen probleem in mijn gemeente. Nu met de Mini 2 geraak ik niet in de lucht omdat ik binnen een straal van 5km van een vliegveld woon...
Hoe kan ik dat probleem verhelpen, omzeilen? de maximale hoogte dat ik zou moeten fotograferen is 20 meter.

Bedankt voor jullie respons
 
De drone aan een hengel binden en dan 1 verdieping boven de te fotogtaferen verdieping gaan staan
 
Of ontheffing aanvragen bij het LVNL?
 
Of ontheffing aanvragen bij het LVNL?
Moet ik allemaal nog uitvissen hoe dit allemaal in zijn werk gaat. Drie jaar de drone-scene niet meer gevolgd wegens K-ziekte.
Bedankt voor je respons!
 
Sinds kort vraagt men me om op een andere manier foto's te maken voor immo kantoren die zowel woningen als appartementen te koop aanbieden. Die andere manier is vanuit een hoger standpunt en vanuit verschillende hoeken.
Met mijn "oude" drone Phanthom 4 was dat geen probleem in mijn gemeente. Nu met de Mini 2 geraak ik niet in de lucht omdat ik binnen een straal van 5km van een vliegveld woon...
Hoe kan ik dat probleem verhelpen, omzeilen? de maximale hoogte dat ik zou moeten fotograferen is 10 meter.

Bedankt voor jullie respons
Blijkbaar wil je vliegen in gecontroleerd luchtruim. Je Mini 2 heeft een ingebouwde database met no-fly zones die recenter is dan die van je P4 en weigert daarom op te stijgen. Eigenlijk wordt je voor jezelf in bescherming genomen, want je mag daar gewoon niet vliegen, ook niet op lage hoogte. Wil je toch dronevluchten kunnen maken in gecontroleerd luchtruim, dan denk ik dat er niets anders op zit dan je te gaan verdiepen in de Europese droneregels, en dan met name in de Specific categorie. Je zult een operationele autorisatie moeten gaan aanvragen die je in staat stelt om legaal vluchten in CTRs te maken. Dat gaat je een hoop geld en tijd kosten. Kijkend naar je vraag is de eerste reactie van Oom-Piloot nog niet eens zo gek. Misschien is een camera op een carbon statief voor jouw situatie de beste oplossing...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ardjoen
Die regels zijn ook wel érg streng he? Vinden er veel vluchten plaats rond vliegvelden op minder dan 30m boven de grond? Misschien een enkele helikopter, maar daar moet je sowieso uit de buurt blijven. Een algehele vrijstelling van het luchtruim voor drones tot op een hoogte van 20 of 30 meter was misschien best redelijk geweest... Of een zone rond het vliegveld met een doorsnede van één of enkele kilometers, in plaats van vele kilometers.

Gelukkig mag ik in "Gereguleerd luchtruim", een groot gebied rond mijn woonplaats, nog tot 150 Feet AGL (Above Ground Level), dus tot op 30m hoogte vliegen (voor zover ik het begrijp).

Maar dit is wellicht off-topic, bovendien een gelopen race dus waarschijnlijk een zinloze discussie.
 
Blijkbaar wil je vliegen in gecontroleerd luchtruim. Je Mini 2 heeft een ingebouwde database met no-fly zones die recenter is dan die van je P4 en weigert daarom op te stijgen. Eigenlijk wordt je voor jezelf in bescherming genomen, want je mag daar gewoon niet vliegen, ook niet op lage hoogte. Wil je toch dronevluchten kunnen maken in gecontroleerd luchtruim, dan denk ik dat er niets anders op zit dan je te gaan verdiepen in de Europese droneregels, en dan met name in de Specific categorie. Je zult een operationele autorisatie moeten gaan aanvragen die je in staat stelt om legaal vluchten in CTRs te maken. Dat gaat je een hoop geld en tijd kosten. Kijkend naar je vraag is de eerste reactie van Oom-Piloot nog niet eens zo gek. Misschien is een camera op een carbon statief voor jouw situatie de beste oplossing...

Aluminium of Carbon hoogtestatief is een prima optie. Heb zelf een 6,5 meter statief gebruikt bij een zonnepanelenpark in Den Helder.
Een 10 meter glasfiber basissteel kost rond de € 125,00. Carbon basissteel ligt rond de € 400,00


Mavic2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe
Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt: