Bereik afstandsbediening mini

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Eveline

New Member
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
32
Locatie
Steenbergen
Hallo,

Via bol.com is er nu een actie op de dji mavic mini. Bij dit product staat dat de afstandsbediening een bereik heeft van 2000 m. Op de site van dji staat bij de mini dat de afstandsbediening een bereik heeft van 4000 m. Weet iemand waar dit verschil vandaan komt? Het is beide bij de fly more combo.
Dit is de eerste drone die ik aan ga schaffen. Is het bereik van 2000m voldoende? Ik ga er enkel op vakantie filmpjes en foto's mee maken van de omgeving.
 
2.000 meter is meer dan voldoende. Je moet je drone kunnen zien tijdens de vlucht en de zichtbaarheid houdt met een paar honderd meter al snel op.
 
ik heb met mijn mini tot ruim 800 meter kunnen vliegen zonder dat dit enige problemen geeft (had nog sterke ontvangst en kon dus nog verder). Alleen op 800 meter afstand zie je die kleine drone echt niet meer. Dus als je je aan alle regels wilt houden (binnen zichtafstand) dan is de afstand ruim voldoende. Maar ja alle regels :) " te hard rijden in nl mag ook niet " dus is het wel leuk om een keer wat verder te vliegen als je maar met gezond verstand doet.
 
Bij dit product staat dat de afstandsbediening een bereik heeft van 2000 m. Op de site van dji staat bij de mini dat de afstandsbediening een bereik heeft van 4000 m

Dit kan een beetje verwarrend zijn en vereist wat uitleg.

In landen zoals bijvoorbeeld de VS gelden andere regels voor zendapparatuur. Zo maakt men daar gebruik van andere frequenties als in bijv. de EU en ook is het maximaal toegestane zendvermogen in de EU lager. Vaak zie je de waardes in CE [EU] of FCC [VS] aangegeven. In alle gevallen is het bereik voldoende voor wat wettelijk is toegestaan.
 
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga hem bij bol bestellen!
 
Mijn max (één keer geprobeerd in open veld toen ik hem net had) was tussen de 600 en de 700 meter. Meer dan genoeg, aangezien je tussen de 50 en de 100 meter dat kleine grijze ding al niet meer kunt zien, dus verder mag je eigenlijk helemaal niet..

 
Ik begrijp niet waarom iedereen zo geobsedeerd is over de max, afstand, ten eerste de max afstand kan maar de helft zijn vermits je toestel nog moet terugkeren, dus als je 700 mt ver raakt moet je nog 700 mt terug, totaal afgelegde weg ( rechtlijnig ) 1400 mt bij ideale weersomstandigheden en net zoals hierboven is aangehaald na 3502 zie je hem al niet meer zelfs vanop een toren.
 
Dit was helemaal niet op U persoonlijk bedoeld Sjakie, maar over de vele andere vragen over dit onderwerp

Ik snap dat uw reactie generaliserend en niet op mij gericht was. Met de knipoog geef ik ook aan dat mijn opmerking niet helemaal serieus genomen moet worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Klaaz
Ik begrijp niet waarom iedereen zo geobsedeerd is over de max, afstand, ten eerste de max afstand kan maar de helft zijn vermits je toestel nog moet terugkeren, dus als je 700 mt ver raakt moet je nog 700 mt terug, totaal afgelegde weg ( rechtlijnig ) 1400 mt bij ideale weersomstandigheden en net zoals hierboven is aangehaald na 3502 zie je hem al niet meer zelfs vanop een toren.
Deze discussie gaat qua bereik vaak over zendbereik (dus enkelvoudig, waarna bij uitvallen van verbinding via radiosignaal de drone met de RTH functie zelf terugvliegt naar zijn home point, in ieder geval tot hij weer binnen zenderbereik komt).

Het gaat hier dus duidelijk niet over vliegbereik op één accu, wat wel op twee keer die afstand zou komen. Ook geen onbelangrijk onderwerp, zeker niet met harde wind, maar meestal is dat niet de discussie, vooral omdat veel drones een langere afstand kunnen afleggen op de capaciteit van één accu dan dat de zender en het gebruikte (vaak wifi) protocol in een gangbaar landschap en gangbare vlieg omgeving kan halen.
 
Hallo,

Via bol.com is er nu een actie op de dji mavic mini. Bij dit product staat dat de afstandsbediening een bereik heeft van 2000 m. Op de site van dji staat bij de mini dat de afstandsbediening een bereik heeft van 4000 m. Weet iemand waar dit verschil vandaan komt? Het is beide bij de fly more combo.
Dit is de eerste drone die ik aan ga schaffen. Is het bereik van 2000m voldoende? Ik ga er enkel op vakantie filmpjes en foto's mee maken van de omgeving.
Ik heb onlangs mijn Mavic Mini gekocht bij Kamera Express. prima service en ook goed voor wat nazorg/vraag.
Na ca 700 mtr met wat bossen ertussen had ik geen beeld meer.
Was meer dan ver genoeg.