Beste drone voor beginners

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jens

New Member
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
23
Locatie
tielt-winge
Hoi allemaal

Ik ben opzoek naar een drone voor beginners die mooi stabiel is en goed qua prijs kwaliteit. Na wat opzoekwerk kwamen er 2 drones bovenuit geschoten.
De DroneXpro en de Tello drone powered by DJI.
Nu is de vraag welke drone koop ik het beste of bouw ik er beter zelf een voor +- deze prijs?
Hieronder vind u de specificaties terug.

Alvast bedankt op voorhand.
Jens
Dear Customer,

Drone X Pro:
Frequency: 2.4G
Channel: 4ch
Gyro: 6 axis
Quadcopter Battery: 3.7V 500mAh Lipo (Included)
Transmitter Battery:3 x 1.5 AA battery (NOT Included)
Charging time: 60-70mins
Flying time: 7-9mins
R/C distance: 80-100m
Color: Black
Camera: 2MP 720P wide angle,
Quad's size: 27x19.5x5cm (the arms not folded)
12.5x7.5x5cm (the arms folded)
Package Size: 17.5x16x7cm
Package weight: 360g

Features:
- With foldable arms, small size, easy to carry.
- With altitude hold, mode function provides stable flight.
- With wifi, its function can be connected APP, APK system to take pictures, video, real-time transmission through the phone camera image.
- There have 2 cameras can be chosen. With 2.0MP 720P wide-angle camera give wide range high definition pictures and video.
- With Headless Mode, no need to adjust the position of aircraft before flying.
- One key to return function makes it easy to find the way home.
- 2.4GHz Technology Adopted for Anti-Interference.
- 4 Channel which can do ascend, descend, forward, backward, left sideward fly, right sideward fly and rolling 360°.
- 6-axis gyro which can have more stable flying and be easy to control.
- It has 3-level flight speed to switch that can make more fun with the flying.
- The quadcopter fuselage is made of high strength and resistant engineering plastics, lightweight and durable resistance.

Function: Up/down, Forward/Backward, Turn left/right, Sideward flight, 3-level flight speed, LED Light, Headless Mode, One Key Automatic Return, Altitude Hold Mode, WiFi FPV

Tello drone:
  • camera-drone
  • mini-drone
Het merk van het product.

  • Tello
De standaardgarantie gegeven door de fabrikant.

  • 2 jaar
De afmetingen van het product.

  • 98×92,5×41 mm
Het gewicht van het product, weergegeven in gram of kilogram.

  • 80 gram
Functies en sensoren
De resolutie geeft aan hoe hoog de kwaliteit van de foto's is, die de camera maakt. Resolutie wordt weergegeven in pixels. Hoe hoger het aantal pixels, hoe scherper en gedetailleerder het beeld.

  • 2592×1936
De resolutie van de camera, wanneer het aankomt op foto's, wordt uitgedrukt in megapixels. Hoe meer megapixels, hoe hoger de kwaliteit van de foto's.

  • 5 MP
Met behulp van gyro-stabilisatie wordt de drone via sensoren in balans gehouden. Elke beweging van de drone in de lucht wordt gedetecteerd en opgevangen. Dit zorgt voor een stabiele vlucht en een accurate reactie op de besturing.

First Person View (FPV) betekent simpel gezegd: live meekijken met wat de camera van de drone filmt. Dit levert de meest levensechte vliegervaring op, het is net of je zelf als piloot in de drone zit. Bij sommige FPV-drones krijg je een controller meegeleverd met een ingebouwd beeldscherm, terwijl je bij andere modellen een smartphone of tablet kunt koppelen.

Afhankelijk van de lens heeft de camera een kleine of een grotere beeldhoek. Hoe groter dit getal, hoe breder het beeld.

  • 82,6°
Sommige drones zijn standaard voorzien van een camera. Soms is deze volledig geïntegreerd, soms wordt deze er als accessoire bijgeleverd. Met een camera-drone maak je zonder enige moeite fantastische luchtopnames.

Gebruikseigenschappen
De maximale snelheid die de drone kan behalen, in de meest ideale omstandigheden.

  • 28,8 km/h
De maximale gebruiksduur slaat op het aantal minuten dat de drone maximaal aan één stuk in de lucht kan blijven. Dit is afhankelijk van de kracht van de accu. De meeste niet-professionele drones kunnen ergens tussen 10 en 30 minuten achtereen vliegen. Bij rijdende drones slaat deze eigenschap uiteraard op rijden, in plaats van vliegen.
  • 13 minuten
Gebruik
Dit duidt de maximale afstand aan waarbinnen communicatie tussen de drone en het besturingsapparaat mogelijk is. Dit kan 100 meter zijn, maar ook meer dan een kilometer.

  • 100 m
Sommige drones kunnen verbonden worden met een mobiel apparaat, via Bluetooth of wifi. De drone zelf of de camera kan zo bestuurd worden met een smartphone of tablet.

Sommige drones zijn specifiek bedoeld om binnen te gebruiken, dit geldt vooral voor de kleinste drones. Grotere drones zijn over het algemeen vooral bedoeld voor buitengebruik, maar kunnen vaak met extra beschermstukken ook binnen gebruikt worden.

  • buiten
Energie en vermogen
De elektrische spanning waarop het apparaat kan worden aangesloten, weergegeven in Volt.

  • 3,8V
De kracht van de accu, weergegeven in mega-Ampère per uur.

  • 1,1mAh
Geleverde accessoires
Sommige drones worden geleverd met een controller. Soms moet deze apart worden aangeschaft. In andere gevallen is helemaal geen aparte controller nodig, omdat de drone wordt bestuurd met een smartphone of tablet.

Sommige controllers zijn uitgerust met een beeldscherm waarop je live kunt meekijken met de camera van de drone.
 
Hey,

Ik heb nog altijd mijn Phantom 3 te koop.
Kijk hier maar op marktplaats.
Staat ook op marktplaats.
Is rete stabiel, maakt prachtige foto's en je mag m voor een mooi prijsje overnemen.

En je hebt gelijk 2 accus, voor bijna een uur vliegplezier, propguards en een koffer voor veilig vervoer en start en landingsplaats.

stuur maar een mailtje of pb bij interesse. gr Marcel
 
Beste Jens, je wilt kennelijk zeer eenvoudig beginnen , zo te lezen. Mijn advies zou zijn, koop een simpele (speelgoed drone van ca. 60 euro, zonder camera) en ga gewoon het vliegen leren.
Bevalt dat, dan kan je eens verder gaan kijken naar een betere en duurdere drone.



Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Eens met PHTB. Begin met iets goedkoops.
Ik ben zelf begonnen met een kleine, gestabiliseerde helicopter. Dan kun je gewoon binnen jezelf de controle over het toestel aanleren en oefenen. Een speelgoed drone is nog best lastig te besturen en voor een beginner misschien net te moeilijk en te demotiverend om er mee door te gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: PHTB
Een Phantom vliegt zeer stabiel en is door z'n afmetingen op grotere afstand goed in het zich te houden. Dit laatste is een eerste vereiste om veilig met een drone te kunnen vliegen en dan zoveel mogelijk een crash te voorkomen. Want dat is een eigenschap van een luchtvaartuig als een drone: die verongelukt veel makkelijker dan een modelauto op afstand bestuurd of een model boot onder idem condities. Als de Phantom even duur wordt als de Drone Xpro of de Tello raad ik je sterk aan om voor de Phantom te kiezen, ook vanwege de goede foto- en filmeigenschappen.
De Phantom filmt op 2,7 K en dat is ruim voldoende voor mooie films.
 
De Phantom filmt op 2,7 K en dat is ruim voldoende voor mooie films.
Volgens mij kun je als beginner je beter eerst op het besturen van een drone richten voordat je het risico neemt een (dure) camera kapot te vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr en PHTB
Tja, Diederik 15 , dat is ook een mening.
 
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk van wie je bent en wat je wilt. Ook ik heb de overweging gemaakt tussen een Aliexpress drone en een DJI Spark. Ik weet zeker dat als het de chinees was geworden dat mijn motivatie naar 0 gezakt was. Met de Spark ben ik heel tevreden. Zeker omdat er toch een best knappe camera op zit.
Alleen een drone zonder camera..... ik denk dat het nut (en dus ook plezier) snel vergaan zal zijn.
In jou geval zou ik dan voor de Tello gaan. Bedrijfszekerheid van een DJI, een (stabiele) camera en door een totale leek te bedienen.
 
Ik denk dat dat heel erg afhankelijk van wie je bent en wat je wilt. Ook ik heb de overweging gemaakt tussen een Aliexpress drone en een DJI Spark. Ik weet zeker dat als het de chinees was geworden dat mijn motivatie naar 0 gezakt was. Met de Spark ben ik heel tevreden. Zeker omdat er toch een best knappe camera op zit.
Alleen een drone zonder camera..... ik denk dat het nut (en dus ook plezier) snel vergaan zal zijn.
In jou geval zou ik dan voor de Tello gaan. Bedrijfszekerheid van een DJI, een (stabiele) camera en door een totale leek te bedienen.
Natuurlijk is het afhankelijk van wat je wil. Je loopt ook niet bij een auto dealer naar binnen met 'doe mij maar een auto', of een restaurant met 'doe mij maar een bord warm eten'.
Ik ben trouwens wel begonnen met vliegen zonder camera en het onder de knie krijgen van het apparaat gaf mij juist het plezier om er mee door te gaan. Het was eigenlijk bedoeld voor de kinderen, maar ik kreeg er de smaak door te pakken.
 
Gaf het niet het plezier om er mee door te gaan als je wel een camera had? Nu heb je waarschijnlijk 2x (of meer) een investering moeten doen. Geld kun je maar één keer uitgeven.
(Overigens ben ik zo tevreden met mijn spark dat ik alsnog de mavic overweeg. Als ik de camera niet had vrees ik dat het bij deze einde hobby was....
 
Gaf het niet het plezier om er mee door te gaan als je wel een camera had?
Misschien wel, misschien niet.
Nu heb je waarschijnlijk 2x (of meer) een investering moeten doen. Geld kun je maar één keer uitgeven.
Niet 2x, maar inmiddels 5x. Doordat je steeds beter weet wat je wil, kom je steeds een stapje verder.
(Overigens ben ik zo tevreden met mijn spark dat ik alsnog de mavic overweeg.
Dat bedoel ik dus. Je overweegt zelf dus ook een 2e investering, niks mis mee toch?
Als ik de camera niet had vrees ik dat het bij deze einde hobby was....
Misschien wel, misschien niet.