Beste manier zichtbaarheid DJI Mini2 verhogen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Cesar

New Member
Lid geworden
13 jan 2022
Berichten
18
Waarderingsscore
5
Punten
3
Leeftijd
51
Locatie
Eeklo
Ik heb gisteren voor de eerste maal mijn DJI Mini2 in de lucht gelaten. Alles vlotjes verlopen.

Hoewel ik er toch van verschiet hoe snel je de Mini2 uit het oog verliest. Hij is klein hé.

Het was gisteren zonnig en blauwe lucht. Vooral wanneer je op je app kijkt en je vliegt verder en kijkt dan terug naar de lucht is het zoeken.

Ik vraag me af welke methodes het beste zijn om de zichtbaarheid van je drone te vergroten.

Voorzien van led lichtjes, stickers, reflecterende stickers? Iemand ervaring mee wat het beste helpt?
 
Iemand erbij hebben die de drone constant in het oog houdt werkt goed.
 
Ik vraag me af welke methodes het beste zijn om de zichtbaarheid van je drone te vergroten.

Voorzien van led lichtjes, stickers, reflecterende stickers? Iemand ervaring mee wat het beste helpt?

Ik heb daar zelf ook wel eens naar gekeken, maar ik denk dat je er in alle gevallen rekening mee moet houden dat het effect sowieso gering is. Zeker overdag.

Zo ben ik zelf wel benieuwd naar het effect van reflecterende tape, zoals deze. Maar ik heb het nog niet getest en verwacht dat het het beste werkt met de zon in de rug.
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Er is maar weinig te vinden op het internet of YouTube als je denkt aan overdag de zichtbaarheid vergroten maar na wat onderzoek toch wel wat gevonden.

De Firehouse ARC "V" Drone Strobe lijken het beste zichtbaar alleen moeilijk aan te geraken in europa precies.
Reflecterende tape zou ook wel iets van effect hebben. Hangt er ook vanaf welke soort. Ik heb me eens gewaagd aan 3M Diamond Grade 983 via amazon. Ben benieuwd
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Ik ben werkzaam in de verkeersmaterialen branch. Op basis daarvan durf ik te zeggen dat alle reflecterende folie bijna niet gaan werken. De naam zegt het al reflecterend er moet licht opkomen die terug komt op jouw ogen. Dat zal overdag niet snel gebeuren of het moet zon licht zijn die toevallig de drone aanschijnt en waarvan de reflectie richting jouw komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL