beste sd kaart

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik vroeg me af welke sd kaart ik beter zou kunnen gebruiken voor het opnemen van films
Dit is een zeer summiere beschrijving van wat je van plan bent met de kaart.
Wat ik bovenal wil adviseren is om je te realiseren dat er veel 'namaak' sd kaarten in omloop zijn.
Zelfs gerenommeerde winkels zijn reeds betrapt op het leveren van 'fake'.
Zelf bestel ik altijd via de officiële website van de fabrikant, dit sluit namaak uit.
Voor de huidige drones kan ik de Sandisk Extreme PRO 128GB aanraden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wilco Cornelissen
Dit is een zeer summiere beschrijving van wat je van plan bent met de kaart.
Wat ik bovenal wil adviseren is om je te realiseren dat er veel 'namaak' sd kaarten in omloop zijn.
Zelfs gerenommeerde winkels zijn reeds betrapt op het leveren van 'fake'.
Zelf bestel ik altijd via de officiële website van de fabrikant, dit sluit namaak uit.
Voor de huidige drones kan ik de Sandisk Extreme PRO 128GB aanraden.
Idem maar dan de 64Gb verse, is voor mij meer dan voldoende qua opslag.
 
Ik heb n paar sd sandisk extreme pro van 32 gb. Ik vind persoonlijk de 128 gb n beetje nutteloos. Hoelang kan je met 1 batterij vliegen? , zo’n 20-25 min ( als je die hele vlucht filmt krijg je de 32 gb niet vol, zelfs 16gb zal voldoende zijn voor 1 vlucht). Dan moet de drone terug en moet je n n nieuwe batterij erin doen, dan kan je ook gelijk n andere sd kaart er in doen en zo verlies je niet al t beeldmateriaal mocht je pech hebben en er iets met de drone gebeurt. Misschien n kleine tip om mee te nemen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Mijn drone 'verbruikt' 3.5 Gb per 3 minuten. Met een gemiddelde accu run van 35 minuten [fabr. opgave = 40 min] kom ik al over de 40GB per batterij als ik continu opneem [6K of 8K]. Wat ik in de meeste gevallen eigenlijk ook altijd doe[ beter teveel dan te weinig materiaal :)].
Als ik 4 batterijen leegvlieg dan zit ik [in het ergste geval] al op 160 GB. Daarom gebruik ik zelf de 256GB variant van de Sandisk Extreme Pro. Wisselen doe ik nooit tijdens mijn vluchten. Dat gepriegel met die kaartjes vind ik ongewenst als ik ergens in een veld sta.
Ik heb zelf eigenlijk ook nooit problemen gehad met 'verloren materiaal' door een corrupte sd kaart. Deze zij zeer betrouwbaar.
Daarbij is het nog even handig te vermelden dat Sandisk Extreme Pro varianten van een capaciteit minder dan 64GB ook trager zijn in de iops [input output operations]. Wil je echt een snelle kaart kies dan in ieder geval boven de 64GB in geval van Scandisk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf eigenlijk ook nooit problemen gehad met 'verloren materiaal' door een corrupte sd kaart.
Ik wel (niet bij drones en door dubbele kaarten was dat geen probleem). Maar de kans is, bij normaal gebruik, extreem klein idd.
Ik gebruik juist grote opslag varianten omdat het een backup functie heeft; ik verwijder in principe maar eens in de zoveel tijd het materiaal van de kaartjes. Zolang het nog op de kaarten staat is het ook een backup van wat er op mij computer staat. Dit wordt ook ge-backuped maar dit is niet altijd “instant”.