Besturing

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Polleke

New Member
Lid geworden
16 dec 2018
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
67
Locatie
Schijndel
Hallo, net een Phantom 3 gekocht, echter al tweemaal meegemaakt dat hij niet meer vooruit wil vliegen. Achteruit en links/rechts werken goed. Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn?
 
Hallo, net een Phantom 3 gekocht, echter al tweemaal meegemaakt dat hij niet meer vooruit wil vliegen. Achteruit en links/rechts werken goed. Weet iemand wat de reden zou kunnen zijn?

Vloog je met de voorkant dicht bij een obstakel misschien, met de betreffende sensoren aan?
 
De eerste keer wilde ik tussen 2 bomen vliegen. Vandaag stond er niets in de buurt. Heb een Phantom 3 standaard
 
De eerste keer wilde ik tussen 2 bomen vliegen. Vandaag stond er niets in de buurt. Heb een Phantom 3 standaard

Vandaag? Met sneeuw, mist, motregen? Dat kan ook van invloed zijn op sensoren. Geen ideaal vliegweer. Kan dus ook tijdelijk probleem zijn dat weg is als er minder vocht in de lucht zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Hilbrand
Zowel gisteren als vandaag gevlogen. Vandaag kan ik nog enigsinds begrijpen, maar gisteren was een mooie vliegdag
 
Bij normaal weer en geen obstakels mag zoiets in ieder geval niet gebeuren, is de drone nieuw? i.v.m garantie?

Mocht het zo zijn dat je er niet uit komt of de garantie is verlopen:

Het kan ook slecht contact zijn van één van de potentiometers van de stick, heb dat zelf ook gehad (Ander merk drone).
Dalen ging goed, alleen opstijgen tergend langzaam of juist helemaal niet.
Elke stick op de controller stuurt 2 draaiweerstanden aan, 1 voor de stick naar boven en onder , en de ander voor links-rechts.
Zelf heb ik het opgelost met knutselwerk, klein klemmetje gemaakt om het stekkertje op zijn plaats te houden, dit raad ik niet iedereen aan, het is nogal priegelwerk.
Vrijwel alle controllers werken op deze manier: De rode pijltjes wijzen naar de weerstanden.


potmeters.jpg
 
Dank, mocht het nog een keer gebeuren dan gaat hij terug
 
Een collega van mij had hetzelfde probleem met een Spark. Hij had prop bescherming gemonteerd en deze zaten te ver naar voren en stoorden de voorste sensoren.
Die Spark vloog ook alleen zijdelings of achteruit, na iets bijstellen was het probleem opgelost.