Bevestiging PH-plaatjes: Mavic & P4P

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ik zit met het zelfde probleem!
Bij p4p en wilde het zo oplossen.
Door de dogtack op de batterij te schuiven. Maar mag dit?

Nadeel is wel dat je meer plaatjes nodig heb of hem steeds moet mee wisselen...
 

Bijlagen

  • F00808D5-429D-43BB-B6AD-717F86E3625F.jpeg
    F00808D5-429D-43BB-B6AD-717F86E3625F.jpeg
    85,9 KB · Weergaven: 19
Ik heb het brandplaatje om het onderste (horizontale) deel van het landingsgestel van de P4P gevouwen en met een tangetje vastgeknepen. Alsof je een vogelpootje voorziet van een ringetje ;). Prima oplossing volgens mij. Let wel op dat je dit niet doet op het staande (verticale) deel van het landingsgestel doet, want daar zitten antennes in. Bij de Mavic 2 is het plaatje prima aan de zijkant van de drone te bevestigen.
 
Ik heb het brandplaatje om het onderste (horizontale) deel van het landingsgestel van de P4P gevouwen en met een tangetje vastgeknepen. Alsof je een vogelpootje voorziet van een ringetje ;). Prima oplossing volgens mij. Let wel op dat je dit niet doet op het staande (verticale) deel van het landingsgestel doet, want daar zitten antennes in. Bij de Mavic 2 is het plaatje prima aan de zijkant van de drone te bevestigen.

Over de lengte richting of in de breedte richting van het plaatje? heb je een foto?
 
Ik zit met het zelfde probleem!
Bij p4p en wilde het zo oplossen.
Door de dogtack op de batterij te schuiven. Maar mag dit?

Nadeel is wel dat je meer plaatjes nodig heb of hem steeds moet mee wisselen...
Je kunt de dog-tag ook aan de binnenkant van het batterij compartiment plakken, dan volstaat 1 plaatje en hoef je niet elke batterij met een dog-tag uit te rusten. In principe past dit precies (mits de dog-tag écht recht en niet gebogen is) en schuiven de batterijen er precies overeen, al kan er enige wrijving bestaan. Daarom kan het geen kwaad om de accu's extra zorgvuldig te plaatsen en goed te luisteren of je het 'klikje' hoort ter indicatie dat de batterij goed vast zit. Bij twijfel even de accu verwijderen en opnieuw plaatsen en stevig aandrukken.

upload_2018-10-8_11-15-33.png
 
bedankt voor de snelle reactie!
heb er geen last van met landen/ scheefstand?
Nee, totaal niet: als je het plaatje in de breedte om het pootje buigt dan steken de twee uiteinden niet uit, ze komen zelfs precies in lijn met dat dunne rubberen strookje aan de onderzijde van de pootjes. Het is echt ideaal.