Bevestiging PH-plaatjes: Mavic & P4P

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

BobvdM

Active Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
435
Waarderingsscore
88
Punten
28
Leeftijd
32
Dag allen,

Ditmaal een hele straightforward vraag:

Wie heeft er ervaring met het plaatsen van het brandbestendige PH registratie plaatje op de Mavic en/of Phantom 4 Pro? En zo ja, wat is de meest geschikte locatie? De ruimte is i.t.t. de Inspire nogal beperkt en de oppervlakjes ietwat rond, en het laatste wat ik wil is dat het plaatje recht boven de GPS komt te zitten.

Dank!
 
64b6518cbc8d5f251110e1d5929abee6.jpg
 
Bij de Phantom 4 heb ik voor dezelfde oplossing gekozen als @vayreda: een brandplaatje op een gimbal protector. Helaas zijn die gimbal protectors (nog?) niet te krijgen voor de P4P, daarvan zitten de pootjes iets verder uit elkaar. Wat ik uiteindelijk heb gedaan: ik heb het brandplaatje in lengterichting om het horizontale deel van het landingsgestel gevouwen en flink vastgeklemd. Die komt echt niet zomaar meer los, en het hindert de antennes of sensoren niet.
 
Bij Mavic, accu eruit plaatje midden op de sticker plaatsen ( houd je registratie nr vrij) en dan de accu weer plaatsen, zit een kleine uitsparing aan de onderzijde. Plaatje hoeft niet zichtbaar te zijn PH registratie aan de buitenzijde kun je dan doen met plakletters.
Mavic brandplaatje.jpg
 
Bij Mavic, accu eruit plaatje midden op de sticker plaatsen ( houd je registratie nr vrij) en dan de accu weer plaatsen, zit een kleine uitsparing aan de onderzijde. Plaatje hoeft niet zichtbaar te zijn PH registratie aan de buitenzijde kun je dan doen met plakletters.
Bekijk bijlage 228
Dank!

Ik heb deze oplossing t.z.t. inderdaad geprobeerd maar was niet helemaal tevreden met het resultaat. Het ziet er naar uit dat ik dezelfde plaatjes gebruikte als jij hierboven, maar ik merk op dat de uitsparing voor het mooie net niet voldoende is. Je moet de accu beduidend harder in-/ doordrukken voordat je het 'vastklik' geluid hoort met het plaatje dan zonder. Ik heb liever niet dat ik op een onbewaakt moment de accu onbewust net niet vast genoeg vastklik, en deze alsnog in mid-air los schiet.

Ofwel, de plaatjes zijn lekker voorop de neus bevestigd. Alles behalve esthetisch verantwoord, maar het doet z'n ding.
 
Niet zo handig, zit deze namelijk boven op je GPS ontvanger. Geen idee welke plaatjes jij hebt maar bij mij geen "klik" problemen.
 
Niet zo handig, zit deze namelijk boven op je GPS ontvanger. Geen idee welke plaatjes jij hebt maar bij mij geen "klik" problemen.

Exact dezelfde dog-tags als jij hebt gebruikt, heb in totaal vier verschillende plaatjes in twee Mavics geprobeerd en in alle gevallen is de ruimte net aan genoeg, voor mijn gemakszucht net te krap.

Overigens zit de GPS ontvanger helemaal aan de achterzijde, nog voorbij de accu's, dus geen enkel probleem met de registratieplaatjes aan de voorkant.
 
hallo ik wou ze ook bestellen daar maar dat gaat niet weet een persoon waar je ze wel kan kopen Gr aagje
 
bedoel deze
 

Bijlagen

  • 8167thxB+tL._SX522_.jpg
    8167thxB+tL._SX522_.jpg
    113,6 KB · Weergaven: 38
Als je op de link drukt, kun je dit gewoon bestellen. Er staat ook dat dit wordt geleverd naar Nederland.
 
Ik ben ook aan het dubben waar ik mijn brandplaatje moet laten op de Phantom 4 pro.
Die landing gear spreekt mij niet zo aan omdat die er steeds af moet in de koffer, zijn er wellicht nog andere ideeën?
 
Koffer kopen waar hij wel in past
43958a74982fbf4d1f0169a235455099.jpg