- Lid geworden
- 9 sep 2016
- Berichten
- 435
- Waarderingsscore
- 88
- Punten
- 28
- Leeftijd
- 32
Zijn er toevallig mensen op dit forum die (met succes) het BvI hebben gekregen voor hun toestel, bij voorkeur t.b.v. een onderneming, en e.e.a. kan toelichten m.b.t. wat in te vullen én mee te sturen.
Ik had het formulier al eens bekeken en op Dronewatch een artikel gelezen m.b.t. een dergelijke inschrijving. Op het eerste gezicht leek het vrij duidelijk, maar in de praktijk valt dit toch tegen.
Ik heb het PH nummer inmiddels telefonisch aangevraagd, op de naam van een B.V. wel te verstaan. Maar, wat nu?
Dien ik nu bij 'gegevens eigenaar' de gegevens van de B.V. op te geven óf die van m'n werkgever? De in te vullen velden suggereren in ieder geval dat het een natuurlijk persoon moet zijn. Idem geldt voor het kopje 'gegevens houder'. Om te voorkomen dat ik dan een extra formulier dien mee te sturen is het wenselijk dat deze hetzelfde is als de eigenaar, maar aangezien ik de piloot zal zijn lijken mijn gegevens logischer.
En dan is er nog deze hele checklist. Daar lees ik van alles over uitreksels van de KvK (terwijl het formulier ogenschijnlijk nergens de mogelijkheid biedt om een rechtspersoon op te geven) en Gemeentelijke Administraties, bewijs van overdracht van het toestel (bv van de fabrikant), en een tweetal overeenkomsten tussen de eigenaar en houder (waarvan er voor één een template te downloaden is, en van de ander niks), etc. En wat valt onder een 'bewijs dat het toestel niet in het buitenland is ingeschreven?; het toestel is afgelopen week volledig nieuw aangeschaft. Al met al roept de checklist meer vragen dan antwoorden op.
Ik had het formulier al eens bekeken en op Dronewatch een artikel gelezen m.b.t. een dergelijke inschrijving. Op het eerste gezicht leek het vrij duidelijk, maar in de praktijk valt dit toch tegen.
Ik heb het PH nummer inmiddels telefonisch aangevraagd, op de naam van een B.V. wel te verstaan. Maar, wat nu?
Dien ik nu bij 'gegevens eigenaar' de gegevens van de B.V. op te geven óf die van m'n werkgever? De in te vullen velden suggereren in ieder geval dat het een natuurlijk persoon moet zijn. Idem geldt voor het kopje 'gegevens houder'. Om te voorkomen dat ik dan een extra formulier dien mee te sturen is het wenselijk dat deze hetzelfde is als de eigenaar, maar aangezien ik de piloot zal zijn lijken mijn gegevens logischer.
En dan is er nog deze hele checklist. Daar lees ik van alles over uitreksels van de KvK (terwijl het formulier ogenschijnlijk nergens de mogelijkheid biedt om een rechtspersoon op te geven) en Gemeentelijke Administraties, bewijs van overdracht van het toestel (bv van de fabrikant), en een tweetal overeenkomsten tussen de eigenaar en houder (waarvan er voor één een template te downloaden is, en van de ander niks), etc. En wat valt onder een 'bewijs dat het toestel niet in het buitenland is ingeschreven?; het toestel is afgelopen week volledig nieuw aangeschaft. Al met al roept de checklist meer vragen dan antwoorden op.