Bijna gecrashed.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Happy Dronepilot

Active Member
Lid geworden
7 jun 2018
Berichten
179
Waarderingsscore
32
Punten
28
Leeftijd
47
Locatie
Nijverdal
Voor een vriend ga ik morgen als vriendendienst filmen bij zijn bruiloft. Nu is het tegenwoordig blijkbaar zo dat ze op een speciale plek elkaar voor het eerst zien. Hiervoor is een lang pad met grote bomen aan beide zijden gekozen. Ik was nog wat laatste dingen aan het testen/bekijken. De vorige dag ook al getest en toen rende mijn vriend richting de drone terwijl deze in autotrack (Trace mode) stond en bleef de drone gewoon recht achteruit gaan. Nu in dezelfde situatie maakte de drone ineens een bocht naar achteren. Er was ook geen sensor die hem remde. Ik denk dat ik 30 tot 40 cm van de takken tot stilstand kwam. Staan in autotrack alles sensoren uit en zeker niet onbelangrijk heb ik iets fout gedaan, waardoor dit kon gebeuren? Ik probeer hiervan te leren.

 
Autotrack of activetrack is erg onvoorspelbaar. Als je het gebruikt , dan in open veld, nooooit waar bomen staan.Menige drones zijn al gecrashed door active track. Aan te raden active track gewoon niet te gebruiken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: Happy Dronepilot
Mijn ervaringen met het gebruiken van automatische functies bij een drone als de Mavic zijn i.h.a. niet zo positief. Als ik een belangrijke opname (film) wil maken heb ik mezelf afgeleerd om gebruik te maken van een functie als "follow me", maar ook return to home kan je problemen opleveren tenzij je werkt in een open terrein. Als er bomen of andere obstakels in de buurt zijn, zoals gespannen elektricteitskabels, ben je nooit zeker van een feilloze werking van de drone! Voor zekere besturing om een goed resultaat te krijgen vertrouw ik zoveel mogelijk op het zelf besturen van de drone, in welke richting dan ook.
Ik ben net terug uit een berggebied in Frankrijk en daar moet je helemaal voortdurend op je qui vive zijn. Op de meest onverwachte plaatsen staan er GSM-masten en vooral de kris kras over de berghellingen gespannen elektriciteitskabels kunnen je drone laten crashen. Om nog maar te zwijgen over de vaak onoverzichtelijkheid van het terrein.