Binnen de bebouwde kom.

Frank.Z

Member
Lid geworden
3 nov 2018
Berichten
37
Waarderingsscore
8
Punten
8
Locatie
Breda
Hoi Allemaal

Ik heb zo veel mogelijk over het vliegen binnen de bebouwde kom gelezen hier maar zit nog met een vraag. Ik zou in ons dorp wat foto's willen maken van mooie gebouwen (dus niet horizontaal vliegen)
Het dorp is grotendeels een fly-zone. Maar ik twijfel of ik rondom wel altijd 50 meter overal vandaan kan blijven. Is dit niet mogelijk dus als recreant vlieger ?
Ik lees dat bij ROC light die 50 meter wel een plicht is.

Groetjes,

Frank.


Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Het dorp is grotendeels een fly-zone.

Vanwege de (nogal vage) regel van aaneengesloten bebouwing? Of ook echt om andere luchtruimregels? In het eerste geval kun je met rekening houden met overlast - bewoners vragen voordien? - en een beetje nadenken het recreatief best voorzichtig proberen misschien. In het laatste geval zou er geen mogelijkheid zijn.

Ik heb bijvoorbeeld een kort filmpje van de buurtbarbecue in onze straat gemaakt door op midden van dichtbijzijnde kruispunt (half straatlengte van alle bebouwing) recht op te stijgen naar een meter of 30, daar foto's te maken en te filmen en weer te laden.

Ik lees dat bij ROC light die 50 meter wel een plicht is.

Eigenlijk is dat voor alles en iedereen, toch? In veel gevallen mag ROC-Light zelfs minder dicht bij of minder hoog dan recreatief, binnen de andere geldende grenzen en beperkingen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Frank.Z