Phantom 4 Pro Boze Deen schopt tegen drone

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

imker_drone

Member
Lid geworden
24 jun 2017
Berichten
53
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
51
Locatie
Zwolle
Je maakt wat mee zeg. Ik vlieg al een aantal jaar, heb roc-light, ik probeer de regels in het buitenland te volgen waar mogelijk.

Gisteren gebeurde het:

Ik was na een vlucht van 20min terug. Props eraf. Drone uitgeschakeld, remote uit. Mijn partner stond naast mij en ineens was daar een verwilderde oudere man, leek enigszins dronken. Schreeuwen en gullen dat ik niet boven het strookje riet mocht vliegen, dat hij de baas was en dat ik moest opdonderen.

Ik bleef rustig. Niet tegenspreken. Tot 10 tellen etc etc etc. Totdat hij uithaalde en mij bij de keel probeerde te grijpen.

Ik duwde de wilde man van mij af en wilde de drone pakken om rustig en wijs weg te lopen, maar de man rende om mij heen en schopte tegen mijn drone. (De schade lijkt mee te vallen, hoewel ik nog moet vliegen, maar dat komt morgen wel).

Maar blijkbaar wilde hij meer. Hij rende een 2de x op mijn drone af, toen dacht ik, nu ben je van mij.

Ik greep em om z’n strot, armklem om zijn hoofd/strot en met 1 knik naar beneden wierp ik die gast op zijn rug, de wilde dronken man was zo slap als een vaatdoek, dus heb het er maar bij gelaten, want stap 2 was een vernietigende dreun op zijn bakkes geweest, maar goed! Mijn partner gilde dat ik moest stoppen.

Aangifte bij de Deense politie is een wassen neus.
Ik kreeg een kopie mee voor de verzekering en thats all.

Morgen even de drone testen. Ik zie geen schade aan de camera of body.
(Ik zal dit bericht updaten)


Voordat er vragen komen: mocht ik daar vliegen. Ja, dat mocht ik. Ik had (schriftelijke) toestemming van de Politie in Aalborg, de camping eigenaar was ook akkoord, mits ik niet over de camping zou vliegen. Dus... aan alle gestelde eisen voldaan.

Ik had dit nog nooit eerder meegemaakt, wel over gehoord. Voor alles is een eerste keer blijkbaar.




Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Nou zeg, wat een verhaal. Complimenten voor je zelfbeheersing. Ik weet niet hoe ik gereageerd zou hebben.

Verzonden met mijn SM-T210 en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Update:

Net gevlogen met de drone. Op verzoek van de camping eigenaar en oom agent. Ze waren benieuwd of gast weer kwam kijken.

Whaha helaas kwam hij niet. Toch heeft oom agent een bezoekje gebracht aan de man.

Meneer heeft een pv ontvangen wegens bedreiging en fysiek/verbaal geweld.
(T was achteraf gezien niet de eerste x)

Een vaste campinggast zei tegen mij, sla hem maar verrot, de eikel. Whaha.

Eind goed, al goed.

Het blijft oppassen, overal heb je van die gekken. Ik heb geluk gehad. Nu op naar de volgende camping.

Happy landings!


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Best goed om te horen dat de politie soms aan jouw kant staat in het buitenland. Meestal kiezen ze de zijde van de plaatselijke inwoners... en zo blijkt maar weer, er lopen er meer los dan dat er vastzitten

Verzonden met mijn SM-G950F en de Dronepilots.nl app
 
Zei de ene officier van justitie tegen de andere officier, toen ze door de Kalverstraat in Amsterdam liepen, collega , er zijn er nog een heleboel op vrije voeten.....


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Heftig verhaal. Een en ander is goed opgepakt door de lokale autoriteiten, daar kan men elders nog een puntje aan zuigen.
 
De drone vliegt nog steeds, af en toe wat haperingen met kalibreren.

De drone toch nog eens na laten kijken.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app