Brevet voor de amateurvlieger

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Vind je het belangrijk dat er een soort brevetstelsel voor de amateurvlieger komt

  • Ja want veilig vliegen is belangrijk

    Stemmen: 10 90,9%
  • Crashen doe wij allemaal wel eens bij een goede training doe je dat minder

    Stemmen: 1 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    11

Slingeraar

Member
Lid geworden
9 sep 2016
Berichten
34
Waarderingsscore
5
Punten
8
Leeftijd
66
Locatie
Spijkenisse
Website
drone-veilig.jouwweb.nl
Ik ben Peter van der Sluijs ben pas lid geworden en ik vlieg (oefen) nog maar een jaar met verschillende drones.Toch vind ik een soort brevetstelsel voor de amateur belangrijk het geeft ook een zeker gevoel dat je veilig vliegt.Ik heb zelf al een aantal workshops gevolgt.
 

Bijlagen

  • Dronepiloot_in_actie 3.jpg
    Dronepiloot_in_actie 3.jpg
    161,2 KB · Weergaven: 13
Ik denk dat het goed is dat er op termijn wel iets van een 'brommerrijbewijs' voor amateurvliegers komt. Hopelijk betekent dat ook dat de regels voor het recreatief vliegen dan niet veel strenger gaan worden. De 50 meter hoog en 100 meter ver zoals die nu gelden voor het ROC-light is wel erg krap.
 
ik vind dat zo een brevet veel te veel kost , en veel dingen weten veel mensen al van de theorie en praktijk.
Ik zelf kan dat nog niet betalen.
 
Laatst bewerkt:
Veel jongere hebben een drone gekocht in mijn omgeving en hebben daar lang voor gespaard , en nu kunnen ze er bijna niet mee vliegen want je moet een brevet halen en dat kost soms nog meer dan de drone zelf.
 
Ik denk dat het goed is dat er op termijn wel iets van een 'brommerrijbewijs' voor amateurvliegers komt. Hopelijk betekent dat ook dat de regels voor het recreatief vliegen dan niet veel strenger gaan worden. De 50 meter hoog en 100 meter ver zoals die nu gelden voor het ROC-light is wel erg krap.
Ja, eigenlijk best vreemd, dat je als als 'pro' met ROC-Light brevet een stuk minder ver en hoog mag vliegen dan als hobbyvlieger. Wiebe, denk je dat de wetgever dat in de toekomst alsnog zal aanpassen?
 
  • Leuk
Waarderingen: patrickdrone
Ja, eigenlijk best vreemd, dat je als als 'pro' met ROC-Light brevet een stuk minder ver en hoog mag vliegen dan als hobbyvlieger. Wiebe, denk je dat de wetgever dat in de toekomst alsnog zal aanpassen?

Ja, dat weet ik wel zeker. Uiteindelijk zullen de beperkingen gelijk getrokken gaan worden. Waarschijnlijk zal er ook voor recreanten een hoogtelimiet van 50 meter en een horizontale limiet van 100 meter ingesteld gaan worden, mogelijk dit jaar nog. Dit in aanloop naar Europese regelgeving, die echter niet voor 2018 ingevoerd zal worden.
 
Een brevet voor amateurvliegers lijkt misschien wenselijk maar het is wel een grote kostenpost. We hebben het over Nederland, waar alles tot in het extreme duur gemaakt wordt.
Je maakt een hobby die door de meeste mensen veilig bedreven word zo onbereikbaar voor mensen met een wat kleiner budget.
Als we naar een brevet systeem gaan duurt het niet lang voor je alleen op vliegclubs mag vliegen, wat ook weer extra kosten gaat meebrengen.
Als het dan op deze manier moet, dan moeten ze de speelgoed drones ook uit de winkels weren, je koopt ook geen modelvliegtuig bij de Bart Smit, toch?
 
ja ik heb les gevolgd , nu nog mijn praktisch examen afleggen , wacht nog achter de registratie van mijn drone , veel bijgeleerd inzake registratie en wetgeving
 
Overigens een zeer vreemde vraagstelling met betrekking tot de poll.
Nee is geen optie?