Bruikbaarheid van nieuw OnePlus 7 Pro met een Spark controller

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

peSHIr

Moderator
Forumleiding
Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
1.625
Waarderingsscore
601
Punten
113
Leeftijd
50
Locatie
Vleuten
Website
about.me
Ik heb sinds gisteren een nieuwe telefoon.

Lezers van dit forum zijn misschien ook wel geïnteresseerd in de eventuele bruikbaarheid van dit mooie toestel in combinatie met een DJI controller?

In mijn DJI Spark controller past hij met wat pielen tussen de klemarmpjes (als de cover maar van de achterkant af is, anders is hij te dik) op een zodanige manier dat de 90° USB-C stekker van mijn kabeltje er ook net in past. Dan moet de OnePlus wel een beetje scheef zitten, anders gaat dat niet. Het houdt dus duidelijk niet over..

img_20190525_125408.jpg


En dan komt het volgende probleem: het grote bevel-less scherm zorgt ervoor dat het klemgedeelte van de armpjes aan beide zijden half over de on-screen controls heen zit, dus dat maakt het beetje moeilijk (tot onmogelijk) om functies als Flight mode, RTH en cameracontrols te bedienen.

Ik zal mijn Spark waarschijnlijk dus alleen met de vorige OnePlus 3 en 5 blijven vliegen, denk ik.

Wie weet hebben anderen hier nog wat aan deze informatie?
 
Laatst bewerkt:
In theorie een prima oplossing zo te zien, maar niet in mijn geval voor bij de Spark. Ik bewaar Spark en controller namelijk in een tasje behorend bij de portable charging station, en ik heb vaak niet meer bij me in het veld dan dat tasje en een telefoon. Ik zie dat ook totaal niet veranderen. Die houder zou een extra los ding zijn om mee te slepen.

Ook heb ik de OnePlus 3 helemaal ingeregeld als controller device (BT uit, scherm op maximum helderheid, allelei performance- en sleep-settings anders dan de telefoon die ik dagelijks gebruik, en echt alleen maar apps geïnstalleerd die ik bij dronevliegen gebruik en verder helemaal niets anders) en ook dat werkt prima. Hier ga ik op termijn de OnePlus 5 voor inregelen, schat ik.

Voor een geplande Mavic 2 Zoom zou bij de standaard controller deze houder misschien wel nuttig kunnen zijn, ware het niet dat de voordelen van een aparte telefoon voor gebruik als drone controller nog steeds de voorkeur zullen gaan hebben. En daar zit ik dan echt te denken aan een smart controller, om van de kleine "controller opbouwactiviteiten" af te zijn bij vliegen.

Dus heel hartelijk bedankt voor je suggestie, maar ik ga er waarschijnlijk niets aan hebben.