Calibrate Vision Sensors

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

PHTB

Well-Known Member
Lid geworden
29 sep 2017
Berichten
1.711
Waarderingsscore
424
Punten
83
Locatie
Nijmegen
Beste mensen, op vakantie in Frankrijk krijg ik op de Aircraft Status een rood driehoekje te zien met een uitroepteken erin en na aanklikken te lezen:
Calibrate Vision Sensor for higher accuracy.
Nu beschik ik hier niet over een pc, dus kan ik het niet uitvoeren, heb wel een iPad.
Bij de aircraft status staat overigens achter vision sensor , normal.
Wat kan ik nu het beste doen ?
Bij vliegen op geringe hoogte en afstand ondervind ik geen probleem, return home werkt ook goed en het landen gaat als vanouds, heel beheerst.
Ben erg benieuwd naar jullie adviezen. Groet PHTB


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Je kunt deze sensors alleen via pc of mac callibreren via assistent programma van dji . Ik heb de mp2 en om de ongeveer 125 vliegen krijg ik calibrate vision sensors(erh irritant trouwens)maar je kan nog gewoon doorvliegen totdat je tyd en een pc beschikbaar hebt en dan gewoon calibreren.
Ik vlieg zoiezo altyd met de visions sensors niet geactiveerd


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Dank Eric, voor de bemoedigende adviezen, ik zal ze ter harte nemen.
Uitgerekend op vakantie moet je dit overkomen, maar we hebben wel mooi weer en dat is ook lekker.
PS. Het zijn toch de “ogen” van de Mavic Pro ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
T beste misschien voordat je op vakantie gaat even callibreren voor de zekerheid. In iedergeval fijne vakantie en drone plezier


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Voor de vakantie nog gecontroleerd en niets gekalibreerd . Wel het kompas ter plekke gedaan, maar ja, de afstand is ook ca.1500 km.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Bij mavic pro(1) moest ik inderdaad de kompas calibreren als ik lange afstand heb gereist, nooit als je in nederland blijft, bij de mp2 ligt dat anders,
moet iedere keer als je ongeveer een afstand van 50 km gereist hebt


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app