Calibratie ellende

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Willy S

Member
Lid geworden
11 aug 2018
Berichten
72
Waarderingsscore
24
Punten
8
Locatie
Bodegraven
Screenshot at 2018-08-11 11-12-37.png
Net mijn Mavic Pro Platinum gekregen. Al snel begon het ding te klagen over calibratie van de forward sensors. Helaas, een snelle calibratie met de DJI Go 4 app werkt 1 vluchtje, daarna moet ik de DJI Assisten 2 gebruiken zegt ie. Leuk, maar ik heb geen Windows of Mac machine. Dus maar een virtuele machine aangemaakt op mijn Linux bak (werkt voor andere zaken als mijn Garmin navigatie prima). Assistent geladen, die ziet de Mavic keurig, calibratie gestart en dan .. aan het eind (na de berekening) brult hij dat hij de scherm grootte niet herkent (Ik draai op een resolutie van 1600x900) en wat ik ook doe (grootte in inches opgeven, resolutie ingeven) .. hij blijft dat doen en ik kan alleen maar de callibratie opnieuw starten.
Zoeken op fora levert heel veel klachten hierover op, maar helaas voor mij nog geen werkende oplossing: "driver signing" uitzetten helpt niet, andere scherm resolutie werkt niet, herinstalleren werkt niet.

Op dit forum kon ik er echter niets over vinden, betekent dit dat ik de enige ben met dit probleem .. ?

Ik draai op LinuxMint 19, Virtualbox 5.2.10 met daarop een Windows 10 guest Enterprise Evaluation Windows build 1717134.rs4

Uiteindelijk krijg ik dit:
Screenshot at 2018-08-11 11-12-37.png
Gek genoeg is de gedetecteerde grootte niet ingevuld !
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in het begin een soort gelijk probleem gehad met Mavic pro platinum..
Heb hem helemaal opnieuw laten afstellen en kalibreren door ene Hans uit Ede.
Daarna geen probleem meer gehad.
Misschien ook iets voor jou ?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo PHTB. Ik dacht ook al een vriend te vragen of ik even zijn Windows PC kan gebruiken. Maar ik vind het wel heel telerurstellend en ik lees te veel problemen met de DJI Assistent 2. Als het niet lukt neem ik je suggestie aan.
 
Ik heb het die Hans zien doen, ik weet wel wat van computers af, maar zou het hem niet nadoen.
Overigens kan je via YouTube wel het een en ander vinden, hoe je moet aanpakken. Succes !


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Wat je ook zou kunnen doen, kijken of er iemand bij jou in de buurt woont en weet hoe het moet, te vragen je te helpen.
 
Het calibrere op zich is niet zo moeilijk, alleen vermoeiend om dat blauwe rechthoekje te blijven volgen ;)
Het lijkt een puur technisch probleem te zijn dat de Assistent te laat ontdekt (nl. dat hij de schermdimensies niet kan lezen). Begon hij maar met die opmerking .. dat zou heel veel ergernis schelen.
 
Bodegraven en Zwolle loggen ver uit elkaar. Door op de naam te klicken krijg je de persoonlijke gegevens.
Wil niet voor mijn beurt praten, slechts wijzen op verdere info....
 
Zo, alles in orde. Heb op een vrije partitie een Windows 10 geinstalleerd en de calibratie verliep soepeltjes. No problemas.
Iedereen dank voor de suggesties.
 
Nou gelukkig maar, is alles toch uiteindelijk goed gekomen en kan je weer lekker gaan dronen.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Hallo allemaal,

Ik heb een mavic pro en moet de vision sensors kalibreren volgens de DJI Go 4 app. dus aan een macbook pro gehangen met DJI assistance 2, nu blijft de kalibratie hangen op 85% en wordt niet afgemaakt.

Heeft iemand ervaring?
 
Misschien als je de hoeken doet, zit er iets in de weg: bv je hand. Opnieuw proberen. Succes
 
@BobbyMcGee: al geprobeerd te zoeken op gogel met "calibrating vision sensors mavic pro" .. dan kom je ook heel wat problemen en oplossingen tegen !
Bij mij (desktop) liep het uiteindelijk soepeltjes, maar ik lees dat veel laptop gebruikers heel veel problemen hebben.

Sterkte.