Calibreren Xiro V

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Arjo uut Zeeuwland.

New Member
Lid geworden
12 sep 2019
Berichten
12
Waarderingsscore
1
Punten
3
Leeftijd
50
Locatie
Goes
Hallo , ik heb een vraag aangaande kalibreren van de drone alvorens te gaan vliegen ,
Ik moet volgens de beschrijving altijd kalibreren op de plaats waarvan ik vertrek , het dansje op de plaats , hier werkt dan ook de return to Home op .
Een collega van me heeft een dji mavic pro en hij hoeft dit niet te doen want waneer z’n Drone opstijgt en 3 sec in de lucht hangt pakt hij z’n gps en koppelt dit gelijk aan de plaats van vertrek en daarbij ook z’n return to Home .

Kan dit bij de Xiro ook dan niet zo , ? dan moet je dat dansje niet doen met de drone .

Weet iemand dat . ?

Grt Arjo


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Zowel de Mavic pro als de Xiro moet je kalibreren, als er een grote afstand zit tussen de plek waar ooit gevlogen is en een nieuwe vlieglocatie.
Beide zijn te vinden in de gebruiksinstructies van de drones.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Volgens mij hebben calibreren van het kompas en de rth locatie vastleggen niets/weinig met elkaar te maken. Voor rth moet de dji drone met voldoende satalieten contact hebben. Hoe het bij Xiro zit weet ik niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: rcee
Volgens mij hebben calibreren van het kompas en de rth locatie vastleggen niets/weinig met elkaar te maken. Voor rth moet de dji drone met voldoende satalieten contact hebben. Hoe het bij Xiro zit weet ik niet.

Precies, heeft niks met elkaar te maken, je hoeft heus niet elke keer voordat je opstijgt een compas calibratie uit te voeren.
 
Als ik het goed begrijp dan is Rth een gegeven wat hij verkrijgt door z’n gps en als je de optie gebruikt dan komt ie altijd naar je toe terug .

Kalibratie is dan puur hoe de Drone vliegt en z’n positie .

Bedankt alvast voor de informatie .
Grt Arjo


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Als ik het goed begrijp dan is Rth een gegeven wat hij verkrijgt door z’n gps en als je de optie gebruikt dan komt ie altijd naar je toe terug .

Kalibratie is dan puur hoe de Drone vliegt en z’n positie .

Precies, goede gewoonte is om na het opstijgen even te controleren of de RTH goed werkt, weet je zeker dat hij altijd naar de juiste plek terugkeert.
Vooropgesteld dat de GPS goed werkt :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjo uut Zeeuwland.