camera autofunctie werkt niet.

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wim de jong

Member
Lid geworden
14 jun 2018
Berichten
58
Waarderingsscore
11
Punten
8
Leeftijd
68
Locatie
amersfoort
Beste mensen;

Een week of 2 geleden de Mavic Pro aangeschaft, leuk ding.
Maar met de eerste vluchten kreeg ik alleen wit beeld, verder helemaal niets.
Nu ik wat meer bekend ben met de DJI GO4-app, (en wat ingelezen ben) zag ik dat je bij beeldinstellingen in de stand "manual" wat kon spelen met ISO- en sluiterwaardens, en dan heb ik prima beeld kunnen krijgen. Maar ga ik naar ander landschap, of zelfs naar beneden kijken, moet ik weer opnieuw instellen (ietsjes andere sluiter en/of ISO. Heb ik eenmaal goed beeld, druk ik de slide op auto, vliegt zowel de ISO, als de sluiter helemaal omhoog, en is het beeld wit (compleet overbelicht).

Doe ik nog iets fout, heb ik iets vergeten (misschien calibratie?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Travel and Drones
Hi Wim,

Wat bedoel je precies met wit beeld? Heb je wit beeld op je telefoon onder het vliegen?
Of het filmpje op je geheugen kaart , geeft geheel een wit beeld?


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Een compleet wit beeld, helemaal overbelicht. Als ik mijn vingers heel dicht bij de lens zit, zie ik wat zwarte vlekken bewegen. Dat is zowel op mijn telefoon, als de .MOV en/of .JPG file. op de SD-kaart.
Zet ik in de app dan weer op manual, en schuif de ISO waarde naar een lager getal, en speel met de shutter waarde lager, begint het beeld weer te komen.
Ik vraag me af of ik nog wat moet calibreren....bijv manual de juiste waarde instellen, en die als referentie instellen voor auto? (ik blaat ook maar wat)
 
Kun je misschien eens een screenshot of foto sturen van de instellingen waarmee je die extreme overbelichting krijgt? In principe zou belichting in Auto stand redelijk recht moeten trekken namelijk.

Verzonden met mijn SM-G930F en de Dronepilots.nl app
 
Elke keer als ik wilde vliegen, zat het systeem te mekkeren over een update. Nu maar eens gedaan via de app.
Tevens ging de app ook updaten naar de RC (ook naar de drone toe, moest deze ook aanlaten?), en ik mocht/kon verder niets doen.......duurde bijna 10 minuten op mijn tablet. (wat een gedoe, zeg, direct mijn accu al bijna leeg.)
Maar ik kan melden dat de auto functie nu werkt !! Dus wat er gebeurt is, geen flauw idee, maar gelukkig werkt het.
Was er al een beetje klaar ermee, en wilde teruggaan naar de leverancier, maar gelukkig............a happy guy.
 
Ik update altijd zodra het er is. DJI brengt die updates niet voor niks uit. Fijn dat je drone weer werkt naar behoren. Lijkt me behoorlijk naar als je zoiets duurs koopt en het werkt niet.

Verzonden met mijn SM-G920F en de Dronepilots.nl app