Phantom 3 Pro/Adv Camera valt steeds uit

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Wowty

New Member
Lid geworden
19 jun 2019
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
55
Locatie
Hilversum
Mijn P3A heeft na een harde landing problemen met de camarastream. Deze heeft moeite om op te bouwen, valt erg veel uit. En als het beeld er wel is, dan is deze erg verstoord. Op momenten dat het beeld er is kan ik ook opnemen. Het filmpje dat dan op de geheugenkaart staat vertoond dezelfde gebreken in de videokwaliteit, dus het lijkt niets met de transmissie te maken te hebben ? Op het moment dat ik beeld op mijn tablet heb en een foto maak, dan is deze wel goede kwaliteit op de sd kaart. Op bijgaande screenshot links de kwaliteit van de video (op die spaarzame momenten dat hij het doet) en rechts de kwaliteit van een foto.

Ik heb de ribbon kabel al gecontroleerd en zelfs vervangen voor een nieuwe, beide geen resultaat. Wat kan er verder mis zijn ? Of is mijn camera PCB zelf defect ?
 

Bijlagen

  • voorbeeld camerafout P3A.JPG
    voorbeeld camerafout P3A.JPG
    84,4 KB · Weergaven: 28
Ik val gelijk met de deur in huis, ik heb geen oplossing. Maar de foto heeft dezelfde mankementen als de video, alleen veel minder. Kijk maar onder de goot van het huis en rechtsboven bij de dakpannen. Ik heb geen Dji maar heb ff het internet afgestruind en gelezen dat het printplaatje waarop de camera wordt aangesloten in de drone vaak een probleem zou zijn. Nu weet ik dus niet of jouw drone 1 moederbord heeft of is onderverdeeld in verschillende printplaten. Nogmaals heb ik geen antwoord maar het zou zomaar kunnen dat dit bericht jou kan leiden naar een antwoord.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wowty
Ik val gelijk met de deur in huis, ik heb geen oplossing. Maar de foto heeft dezelfde mankementen als de video, alleen veel minder. Kijk maar onder de goot van het huis en rechtsboven bij de dakpannen. Ik heb geen Dji maar heb ff het internet afgestruind en gelezen dat het printplaatje waarop de camera wordt aangesloten in de drone vaak een probleem zou zijn. Nu weet ik dus niet of jouw drone 1 moederbord heeft of is onderverdeeld in verschillende printplaten. Nogmaals heb ik geen antwoord maar het zou zomaar kunnen dat dit bericht jou kan leiden naar een antwoord.

Je hebt gelijk, thanx. Ik had de foto niet ingezoomd, maar in detail zijn er inderdaad ook de lijnen te zien. Kennelijk dus iets in de camera wat stoort omdat bij video de lijnen op meerdere plaatsen komen. De camera is 1 PCB en de gimbal heeft een 2e PCB, waarin ook het SD kaartje zit. Dus ik zou nog niet weten welk van de 2 PCB's de storing zou kunnen veroorzaken. Word verder zoeken dus.

Dus als iemand wat meer kennis heeft over hoe ik die storing kan lokaliseren ?