Typhoon H Cgo3 camera problemen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Ashwin Zondag

New Member
Lid geworden
14 sep 2016
Berichten
13
Waarderingsscore
2
Punten
3
Leeftijd
36
Locatie
Oss
Helaas zijn de problemen met mijn camera toch nog niet opgelost.

Zoals reeds vertelt, had ik een andere camera gekregen welke vanaf het demo model van de winkel afstamt.

Nu heb ik de volgende problemen.
De drone start op en maakt netjes verbinding met de camera, ik start de video. en vlieg ergens heen. Vervolgens stop ik mijn video, en schakel ik de camera om naar foto stand. Hier gaat het mis, het beeld op mijn zender bevriest en krijg ik niet meer terug totdat ik ben geland, en de drone en de zender compleet opnieuw heb opgestart.

Dit gebeurt dus niet altijd maar wel met zeer grote regelmaat.

Naar mijn vermoeden is het een camera van de eerste generatie, en ik meen gelezen te hebben dat die wifi problemen zouden hebben. Zou dit echt het probleem zijn?

Verder was ten tijde van het verkrijgen van de nieuwe camera, de drone al up to date met de laatste software. De camera had nog de eerste software en is nooit geupdate geweest (winkel bevestigd)

Hier door heb ik de update nogmaals uitgevoerd, en via mijn about in de controller wordt ook netjes de laatste firmware voor de camera weer gegeven. Zou het kunnen dat hier toch nog iets niet lekker zit?

Vanavond maar weer voor de 3e maal in 2 weken tijd terug naar de winkel :( wordt er een beetje radeloos van. En dat terwijl ik zo'n plezier van mijn Q500+ heb gehad. Hoop dat we tot een oplossing komen, of dat hier iemand een oplossing weet.

Gr. Ashwin
 
De kwaliteitscontrole van de camera's in de Typhoon H is zeer slecht. Op andere fora is er sprake van mensen die de camera tot 4 keer toe terugsturen, en steeds een camera van slechte kwaliteit krijgen.
Wat soms nog werkt is het installeren van de Amerikaanse firmware op de Europese versie. Dit moet met een trucje, maar is wel ongedaan te maken door er later weer de Europese versie op te zetten.
Kijk op deze thread HOWTO: Update EU to Standard version, if latest firmware (2.15) is already installed (Adv/Pro ONLY!)
 
De kwaliteitscontrole van de camera's in de Typhoon H is zeer slecht. Op andere fora is er sprake van mensen die de camera tot 4 keer toe terugsturen, en steeds een camera van slechte kwaliteit krijgen.
Wat soms nog werkt is het installeren van de Amerikaanse firmware op de Europese versie. Dit moet met een trucje, maar is wel ongedaan te maken door er later weer de Europese versie op te zetten.
Kijk op deze thread HOWTO: Update EU to Standard version, if latest firmware (2.15) is already installed (Adv/Pro ONLY!)

Klopt had ik ook al gelezen op diverse buitenlandse fora.

Ook over de Amerikaanse software had ik gelezen. Aangezien de drone echter nog maar 2 weken oud is. (en al 3 keer terug ben geweest naar de winkel)
heb ik besloten om zelf verder niks met de software te gaan uitspoken. Gisteren heb ik de drone terug gebracht naar de winkel en vanuit daar wordt hij opgestuurd naar Yuneec voor reparatie.
Hoop echt dat dit niet te lang gaat duren. De dagen worden helaas steeds korter, en de vliegtijd steeds minder :(
 
Iemand anders hier op het forum al eens iets ter reparatie richting Yuneec verstuurd?

En iemand dus ervaring ermee hoe lang het duurt voordat je iets terug hebt?

Rond 30 september is de drone bin Yuneec aangekomen. Nu zijn we 2 weken verder. Is misschien nog wat kort. Maar ben gewoon benieuwd met hoelang het ongeveer zou kunnen duren voordat de drone terug is.
 
Iemand anders hier op het forum al eens iets ter reparatie richting Yuneec verstuurd?

En iemand dus ervaring ermee hoe lang het duurt voordat je iets terug hebt?

Rond 30 september is de drone bin Yuneec aangekomen. Nu zijn we 2 weken verder. Is misschien nog wat kort. Maar ben gewoon benieuwd met hoelang het ongeveer zou kunnen duren voordat de drone terug is.

Ik heb ook problemen met de cgo3, hangt af en toe naar rechts en moet dan weer opnieuw opgestart worden. US software hielp ook niet Vorige week (jan18) tijdens vlucht weer naar rechts, maar was niet meer te herstellen. CGO3 naar Yuneec EU gestuurd binnen 24mdn garantie termijn. Binnen 2 dgn antwoord was niet meer te repareren, kreeg een aanbieding voor een nieuwe te kopen?? Ik ben nog in onderhandeling via de winkel waar ik de drone heb gekocht. Vind de servis erg slecht van Yuneec!!! Hier het andwoord van Yuneec:
15.02.2018 Kostenvoranschlag erstellt, 10003995

Das Modell befindet sich außerhalb der Garantie (6 Monate ab Kaufdatum). Da das Modell nach dem Kauf
über 6 Monate ohne Probleme funktioniert hat,
können wir einen Material- und/oder Herstellungsfehler, der bereits bei Kauf vorgelegen hat, ausschließen!
die Hauptplatine ist defekt.
Eine Reparatur ist nicht möglich. Wir bieten Ihnen eine neue Kamera Modell CGO3 zum Sonderpreis an.
Das defekte Modell senden wir zu unserer Entlastung zurück!
Möchten Sie das Angebot annehmen, informieren Sie uns bitte per Email (eucs@yuneec.com) unter Angabe
der Servicefall Nummer.
An dieses Angebot halten wir uns 14 Tage gebunden.
 
Yuneec geeft maar 6 maand garantie, Het is de winkel die moet instaan voor de verplichte 24 maanden garantie.
Marnix