Mavic Mini Channel Mode

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Leon-Frenken

New Member
Lid geworden
6 jul 2020
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Punten
1
Locatie
verweg
Hoi,

Welke optie kan ik het beste kiezen voor de Channel Mode in de APP voor de Mavic mini. Auto of Manual?
En kan mij iemand zeggen wat de m.m. rechtsonder betekend als is ik de fotografie instelling op manual zet. Dit staat naast de sluitertijd.

THNX
 
M.M. staat voor 'metered manual'. De waarde geef aan of het beeld over- of onderbelicht raakt, als je de camera op manual instelt. Een positieve waarde duidt op overbelichting, een negatieve waarde op onderbelichting. Als M.M. op 0 staat dan is de belichting precies goed.

Overigens kan het voorkomen dat je expres wilt overbelichten, bijvoorbeeld als je bij zonlicht een besneeuwde berghelling zou willen filmen. Dan zou de M.M. prima op een waarde tussen de 1 en 2 kunnen komen te staan.

M.M. is gerelateerd aan de instelling exposure value (EV), die je gebruikt om de belichting aan te passen als je de camera op automatische belichting instelt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon-Frenken
Dank je!. Kan jij mij ook zeggen welke Chanel Mode ik het beste voor het signaal kan kiezen? Auto of Manual
 
Als je op auto laat staan kiest DJI Mini zelf het kanaal met beste ontvangst en minste storingen. Manual kun je dat zelf kiezen. Het maakt zodra je gaat vliegen niks meer uit want dan staan het kanaal vast ook al staat ie op auto het kanaal wisselt niet tijdens het vliegen
 
  • Leuk
Waarderingen: Leon-Frenken