Contactgegevens hanggliderveld achterhalen

Discussie in 'Regelgeving, ROC(-light) en verzekeringen' gestart door BRC, 11 jan 2020.

1. BRC

BRC Member

Lid geworden:
    7 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    22
    Ik wil onder ROC-light regelgeving vliegen op 2,5 km van Hanggliderveld Hoek (bij Terneuzen).
    Met Google kan ik echter geen contactgegevens vinden die ik nodig heb om geen bezwaar van de exploitant te vragen.
    Weet iemand of er misschien een site is met dit soort gegevens of wellicht kan er iemand beter Googelen dan ik? ;-)

2. Eric-Jan

Eric-Jan Well-Known Member

Lid geworden:
    11 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    351
    peSHIr vindt dit leuk.
  3. BRC

BRC Member

Lid geworden:
    7 jan 2018
    Leuk Bevonden:
    22
    Top, bedankt!

4. Ad van Brunschot

Lid geworden:
    20 aug 2019
    Leuk Bevonden:
    11
    In vervolg hierop mijn ervaringen. Ik wil in januari of februari met mijn drone gaan vliegen als recreant in de buurt van Moergestel. Dus ik heb eerst op de site Drone PreFlight Basic de omgeving gecontroleerd en ik zie daar de volgende info:

Naam: Hanggliderveld Moergestel
    Afkorting: n.v.t.
    Luchtruim: Hanggliderveld
    ROC: n.v.t
    ROC-light: Niet binnen 3 km van ongecontroleerde vliegvelden, tenzij geen bezwaar van exploitant
    Recreatief: Niet binnen 3 km van ongecontroleerde vliegvelden, tenzij geen bezwaar van exploitant
    Uitleg: Let op: Je bevindt je binnen 3 km afstand van een ongecontroleerd vliegveld

Vervolgens heb ik de exploitant gezocht en hem om uitleg gevraagd. Daarop kreeg ik het antwoord dat zij daar niet meer lieren en dan vul ik in dat dit veld buiten gebruik is. Maar er stond ook dat ik een VGB aan kan vragen bij de gemeente. Maar dat lijkt me als recreant toch echt niet nodig. Zouden jullie een poging wagen bij de gemeente of maar gewoon gaan vliegen, nu ik al best veel moeite gedaan heb om alles te regelen?

5. Eric-Jan

Eric-Jan Well-Known Member

Lid geworden:
    11 sep 2016
    Leuk Bevonden:
    351
    Als je het antwoord van de beheerder op schrift (email?) hebt, dan zou ik als ik jou was gaan vliegen en zorgen dat ik dat antwoord paraat had om te tonen aan een eventuele overijverige ambtenaar die je zou kunnen tegenkomen.
    Je hebt sowieso meer je best gedaan dan 90% van de drone vliegers, plus: je hebt het antwoord van de beheerder en dat moet toch genoeg zijn?

#5 Eric-Jan, 12 jan 2020 om 19:46
    Laatst bewerkt: 12 jan 2020 om 21:29
    peSHIr vindt dit leuk.
  6. Ad van Brunschot

Lid geworden:
    20 aug 2019
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik was ook van plan om daar te gaan vliegen, zeker met dit antwoord nu. Ik heb er nog een mail aan gewaagd naar de gemeente, ik ben benieuwd naar hun antwoord. Als ik dat heb, zal ik het hier ook laten weten.

Deel Deze Pagina