CTR De Kooy: interpretatie en wat vragen

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

rovinge

Member
Lid geworden
19 apr 2021
Berichten
31
Waarderingsscore
10
Punten
8
Leeftijd
60
Locatie
Heerhugowaard
De dronekaarten geven aan dat CTR De Kooy verboden gebied is voor cat A drone, actief van maandag t/m vrijdag 5-20u (+2) en za-zo + feestdagen 5-10u+13-18u (+2u). Ik houd hier voor gemak even de UTC +2u zomertijden aan.

De vragen/opmerkingen die ik heb:
- Tussen of naast die bloktijden mag je dus vliegen in categorie A, toch? Uiteraard alleen tussen zonsopkomst en ondergang -/+ half uur, en voorrang geven aan vliegverkeer en rekening houdend met de andere aangegeven restricties.
- Nu handelt De Kooy ook maritiem niet-defensie vliegverkeer af; ik had verwacht dat buiten de tijden van CTR De Kooy er dan ook een civiel CTR gebied zou zijn ingesteld om het vliegverkeer buiten de bovenstaande tijden te behandelen.
Klopt dit zoals ik het interpreteer, of zie ik iets gewoon over het hoofd?

Vastgoedmakelaars vragen regelmatig om een video/foto overzicht van bepaalde percelen, echter CTR omstrekt zich dermate groot dat ik veel nee moet verkopen omdat ik vanwege deze CTR. Als ik de regels goed nalees, dan zie ik nu toch meer mogelijkheden om toch buiten de CTR De Kooy actieve bloktijden ze te kunnen voorzien in luchtopnames (mits ik het goed heb uiteraard....).

Hoor graag jullie feedback,
Roel
 
Zo interpreteer ik m ook. De genoemde tijden zijn de openingstijden van de luchthaven en buiten de openingstijden is de CTR niet actief.
Wel is er een RMZ (Radio Mandatory Zone) 24/7 waardoor je er helemaal officieel niet zou mogen vliegen. Je hebt dat tweeweg radio contact nodig met De Kooy Tower (alleen tijdens openingstijden) of met DutchMil.
Maar als jij voor 07:00 en na 22:00 even snel een plaatje wilt schieten, dan gaat DutchMil vast niet wakker liggen van het feit dat je ze niet oproept.