CTR De Peel

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

NickV

New Member
Lid geworden
27 apr 2022
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
25
Locatie
Horst
Hallo,

Ik ben compleet nieuw in de drone hobby en heb een DJI Mini 2 aangeschaft. Echter woon ik slechts 1 á 2 kilometer buiten het CTR De Peel gebied. Mij is nu niet helemaal duidelijk of ik hier nu wel of niet mag vliegen? Wanneer ik de map open in de DJI Fly app, staat er alleen dat het een warning zone is. Zou toch jammer zijn als ik geen beelden kan schieten aan de andere kant van mijn woonplaats! :p.

Alvast bedankt!
 
locaties waar je al dan niet mag vliegen vind je op Godrone.nl
 
  • Leuk
Waarderingen: BramB
Bekijk bijlage 3673

Er is weinig ruimte bij je in de buurt


Verzonden via mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Klopt…. Erg jammer. Maar een stukje rijden is geen probleem.

Wat ik wel raar vind is dat ik alleen een waarschuwing krijg wanneer ik in het CTR De Peel gebied wil vliegen. Zou zeggen dat ik hier helemaal niet zou mogen opstijgen van DJI.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik wel raar vind is dat ik alleen een waarschuwing krijg wanneer ik in het CTR De Peel gebied wil vliegen. Zou zeggen dat ik hier helemaal niet zou mogen opstijgen van DJI.
Ja, dat ga je wel vaker zien. Die twee corresponderen regelmatig niet met elkaar. Daarom kun je het beste op de Godrone-kaarten afgaan.
 
Bekijk bijlage 3673

Er is weinig ruimte bij je in de buurt


Verzonden via mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
Als ik het goed begrijp mag ik wel in het weekend in het onderste (licht) rode gedeelte vliegen? Dan bedoel ik het gebied waar Panningen, Meijel, sevenum etc. in liggen, ook wel GLV VII (MIL) genoemd. Of zie ik dit verkeerd? Staat dat dat luchtruim alleen actief is van maandag t/m vrijdag?
 
Als ik het goed begrijp mag ik wel in het weekend in het onderste (licht) rode gedeelte vliegen? Dan bedoel ik het gebied waar Panningen, Meijel, sevenum etc. in liggen, ook wel GLV VII (MIL) genoemd. Of zie ik dit verkeerd? Staat dat dat luchtruim alleen actief is van maandag t/m vrijdag?
Dat klopt idd. Wel altijd even checken of er geen andere restricties actief zijn in godrone