CTR Flevoland

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Jaap116

Member
Lid geworden
7 dec 2020
Berichten
90
Waarderingsscore
21
Punten
8
Leeftijd
59
Locatie
kortenhoef
Weet iemand waarom er in Flevoland zo'n grote non fly zone is rond vliegveld Lelystad, terwijl daar net zo veel vliegtuigen landen als op vliegveld Hilversum. Vliegveld Lelystad gaat toch binnenkort niet open

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app
 
Weet iemand waarom er in Flevoland zo'n grote non fly zone is rond vliegveld Lelystad, terwijl daar net zo veel vliegtuigen landen als op vliegveld Hilversum. Vliegveld Lelystad gaat toch binnenkort niet open

Verzonden met mijn CPH2145 en de Dronepilots.nl app

Vliegveld Lelystad biedt vanwege de structuur en ook de afmeting van de landingsbaan altijd de mogelijkheid om grotere vliegtuigen te laten landen / opstijgen. Hilversum heeft niet datzelfde en zeker geen verharde landingsbaan. Bovendien ligt deze baan in het verlengde naar Almere waardoor een deel van deze stad zich in de No-Fly zone bevindt.


Verzonden met mijn iPhone en de Dronepilots.nl app
 
Laatst bewerkt:
Dat wil niet zeggen dat er geen vliegbewegingen zijn:
...
Sterker nog: het is op Schiphol na het veld met de meeste vliegbewegingen in Nederland.
Persoonlijk ben ik wel blij met gecontroleerd luchtruim rond vliegveld Lelystad, maar dat is meer vanuit mijn andere hoedanigheid als privé piloot.
Maar voor de huidige vliegbewegingen hoeft de CTR inderdaad niet zo groot te zijn. Voor groot verkeer wel; daarvoor is de CTR zelfs best wel krap, als je de aankomst- en vertrekroutes ziet.

We gaan het zien hoe het zich allemaal politiek gaat ontwikkelen. Wordt er uiteindelijk definitief afscheid genomen van groot vliegverkeer op EHLE, dan zal die CTR op termijn ook wel weer verdwijnen. Maar verwacht dat niet binnen afzienbare tijd. Per slot van rekening ligt die miljoeneninvestering inmiddels ook al een kleine vier jaar nagenoeg niets te doen (sinds januari is het noordwest areaal wel in gebruik genomen, met name voor parkeren van business jets). Dan kan zo'n beslissingstraject ook neg wel een paar jaar gerekt worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arjan Schuw