Cursus filmen/nabwerken drone film/foto

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Richard33

New Member
Lid geworden
28 mrt 2018
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Punten
1
Leeftijd
39
Locatie
Delft
Beste,



Ben opzoek naar iemand die mij verder kan helpen met het verkrijgen van betere filmkwaliteit en nabewerking.
Ik heb een vraag. Heeft er iemand ervaring met het volgen van een cursus voor het maken van mooie films en de nabewerking er van (Primiere pro) ?
 
Ik zou zeggen: begin eens met het doornemen van m'n boek Dronevideo's maken. Begin eerst met het goed in de vingers krijgen van de besturing van je drone en stel je op de hoogte van alle camerasettings waarmee je te maken krijgt. Daarna veel oefenen met het maken van beeld. Premiere Pro is geen eenvoudig programma, ik raad aan om te beginnen met een eenvoudiger (gratis) programma. Als je de basics onder de knie hebt dan wordt het pas tijd om te upgraden naar Premiere.
 
Als je van plan bent om serieus te gaan editten, begin dan gelijk met een serieuze editor. Je tijd investeren in een gratis tool die je daarna niet meer gebruikt en opnieuw de interface van een ander tool moeten leren is zonde.
Daarnaast kun je de eerste eenvoudige edits later nog verbeteren, met je nieuw geleerde skills, als je deze hebt opgeslagen in het formaat van hetzelfde programma waar je mee begonnen bent. Met het overstappen van de ene naar de andere edittor is dit niet mogelijk.
Als je nog twijfelt of video editing jouw ding is, dan kun je inderdaad beter wat uitproberen met een eenvoudige (gratis) editor.

Just my two cents.
 
Het nabewerken is wel een manier om te leren filmen. Ik spreek uit ervaring want maak al jaren videoreportages. En koop inderdaad iets fatsoenlijks want gratis is meestal veel ergernis.


Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app
 
Ik doe vanaf de jaren 90 filmen. Ben blij dat het videobandentijdperk jaren achter de rug is.
Monteren doe ik met Video de Luxe. Werkt makkelijk, crasht zelden en is betaalbaar.