Cursusverslag Drone Survey Fundamentals: ‘Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen een RTK drone en een abonnement op Pix4d’

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

wdejager

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
4 jul 2016
Berichten
5.280
Waarderingsscore
2.918
Punten
113
Leeftijd
47
Locatie
Renkum
Website
www.dronewatch.nl
Cursusverslag Drone Survey Fundamentals: ‘Er komt zoveel meer bij kijken dan alleen een RTK drone en een abonnement op Pix4d’

Aanbieders van softwarepakketten zoals DroneDeploy en Pix4D doen graag geloven dat het uitvoeren van een drone survey een fluitje van een cent is: drone kopen, een paar vluchten uitvoeren, data verwerken en meten maar. Maar de praktijk is een stuk weerbarstiger, blijkt tijdens de cursus Drone Survey Fundamentals bij Skytools.

Lees verder
 
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
Erg interessant verhaal.

Mijn ervaring rond de laserscanauto van Iv-Infra (voorheen Advin) in de afgelopen drie jaar gecombineerd met mijn ervaring met dronevliegen de afgelopen twee jaar doet mij vermoeden dat ik heel van van de basiskennis die genoemd wordt al heb; alleen concrete ervaring met fotogrammetrie heb ik nog.

Ik zie me hiermee nog niet per se op korte termijn veel gaan doen, maar sluit het (vanaf 2021) ook niet per se uit in de toekomst.

Bedankt voor dit artikel.

Was het meer voor een artikel voor Dronewatch, of ben je zelf ook van plan hier zelf (meer?) mee te gaan doen?