De waddenzee op zaterdagavond

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'
Ja mooi hoor met zo'n spiegelgladde zee.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
Schitterende beelden op zich; vooral het beeld in de pan rond 2:30 is subliem, met die zon/wolken met reflectie in het water.

Alleen wel een beetje jammer van de oersaaie montage, met veel te veel en te lang vrijwel hetzelfde beeld; de meeste mensen zullen waarschijnlijk ruim ergens in het eerste shot van meer dan een minuut al afhaken en gaan spoelen "of er nog wat anders in zit" of de film gewoon verder wegklikken. Sla je YouTube Analytics er maar eens op na; daar kun je dat precies zien na genoeg views.

Dit effect wordt nog eens versterkt door de best dramatische muziek die je bij het filmpje gekozen hebt. Die doet veel meer verwachten, qua beeld en vooral ook montage, maar dat komt eigenlijk nooit.

Tip: zoek een volgende keer de echt mooie shots uit van al het gemaakte materiaal, knip die naar losse clips en monteer met die clips iets in elkaar dat niet alleen die mooie beelden toont, maar ook beter de aandacht van de kijker vast kan houden.

En misschien zelfs een beetje "een verhaal kan vertellen", met een begin, een show case van mooie beelden, en een natuurlijk eind van het filmpje waarop je in YouTube end screen elementen (zoals de subscribe cirkel, of een aanbevolen filmpje of playlist om vervolgens te gaan bekijken) kunt plaatsen bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL en rcee
Schitterende beelden op zich; vooral het beeld in de pan rond 2:30 is subliem, met die zon/wolken met reflectie in het water.

Alleen wel een beetje jammer van de oersaaie montage, met veel te veel en te lang vrijwel hetzelfde beeld; de meeste mensen zullen waarschijnlijk ruim ergens in het eerste shot van meer dan een minuut al afhaken en gaan spoelen "of er nog wat anders in zit" of de film gewoon verder wegklikken. Sla je YouTube Analytics er maar eens op na; daar kun je dat precies zien na genoeg views.

Dit effect wordt nog eens versterkt door de best dramatische muziek die je bij het filmpje gekozen hebt. Die doet veel meer verwachten, qua beeld en vooral ook montage, maar dat komt eigenlijk nooit.

Tip: zoek een volgende keer de echt mooie shots uit van al het gemaakte materiaal, knip die naar losse clips en monteer met die clips iets in elkaar dat niet alleen die mooie beelden toont, maar ook beter de aandacht van de kijker vast kan houden.

En misschien zelfs een beetje "een verhaal kan vertellen", met een begin, een show case van mooie beelden, en een natuurlijk eind van het filmpje waarop je in YouTube end screen elementen (zoals de subscribe cirkel, of een aanbevolen filmpje of playlist om vervolgens te gaan bekijken) kunt plaatsen bijvoorbeeld.

Ik zag natuurlijk deze reactie aan komen, en ik begrijp deze ook. Ik zie in de vele video's die ik bekijk ook vaak die aanpak gehanteerd worden.

En toch is het ook een kwestie van smaak. Zo mag ik zelf graag kijken naar de wat langere, rustiger shots. Zeg maar een soort van rustige rondvlucht over een bepaald gebied.
Maar misschien is het een idee om voor verschillende doelgroepen een langere én een kortere versie te maken.

Ik neem aan dat je dit shot bedoelt:
49773409326_926f0d14b2_k.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: peSHIr
En toch is het ook een kwestie van smaak. Zo mag ik zelf graag kijken naar de wat langere, rustiger shots. Zeg maar een soort van rustige rondvlucht over een bepaald gebied.

Persoonlijk ben ik ook geen fan van de op een reclameboodschap geinspireerde montagemethodiek. Kan ook uren kijken naar zgn relaxation docu's.
 
  • Leuk
Waarderingen: SnitserNL
En toch is het ook een kwestie van smaak. Zo mag ik zelf graag kijken naar de wat langere, rustiger shots. Zeg maar een soort van rustige rondvlucht over een bepaald gebied.

Het is zeker een kwestie van smaak. Ik merk ook wanneer ik rustig op de bank voor de tv zit met een drankje erbij, ik meer ontspannen naar rustige beelden kan kijken. Als ik achter mijn laptop zit heb ik minder geduld.
Ik vind wel dat als ik naar een video kijk er beweging in moet zitten. Bij de eerste twee minuten van je video, die zondermeer mooie shots bevat, heb ik het idee naar een foto te kijken.
Inderdaad die pan op 2:30 is prachtig. Is ook rustig, maar gebeurt iets.
 
Alles is een kwestie van smaak. Ik ben ook zeker geen voorstander van MTV videoclips, met alleen maar 4 flitsende overgangen iedere 15 seconden.

Een tussenvorm is meestal beter.
 
Mooie video, ik zie alleen af en toe rechts boven in beeld de drone propeller, dat heb ik eigenlijk nog nooit in beeld gezien van andere drone video's. Welke drone is dit?
 
Dit is de Hubsan Zino, de originele.
 
Ok cool ding, lijkt volgens mij redelijk qua specs op de DJI Mavic Mini of niet, maar dan met 4k. Maakt in ieder geval mooie opnames!
 
Ok cool ding, lijkt volgens mij redelijk qua specs op de DJI Mavic Mini of niet, maar dan met 4k. Maakt in ieder geval mooie opnames!
Ja, hij bevalt mij goed. Al zijn er ook wel wat issues hoor!

Maar goed: dat zal met alle dronetypes het geval zijn. ;)