Defect? Of een newbee die het gewoon niet snapt // Xiro Xplorer V

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

Luchtruiter

New Member
Lid geworden
3 apr 2020
Berichten
7
Waarderingsscore
1
Punten
1
Leeftijd
50
Locatie
Friesland
Hallo mensen,

Allereerst moet ik even mijn gal kwijt.
Iets met een gegeven paard en zo. Dus mag ik niet klagen.
Toch vind ik de online instructiefilmpjes voor de Xiro Xplorer V ZEER onder de maat...
Ik ben redelijk met mijn Engels maar in 3 secondes een paar zinnen technisch Engels in me opnemen gaat zelfs mij te ver. Of een vreselijk muziekje en een Aziatisch handje met een wijzend vingertje die wat ledjes aanwijst, op knopjes drukt, weer zenuwachtig wijst naar knipperende lampjes, waarna het filmpje alweer is afgelopen...
Een handleiding die niet te printen is en even zo onduidelijk als de filmpjes.

En werkelijke info, als trouble shooting, wat welke led knipper sequence betekent, etc... Dat is nergens terug te vinden.
Maar... Omdat je een gegeven paard ook niet ritueel mag slachten, wil ik dit een kans geven.

Ik heb een Xiro Xplorer V gekregen waar slechts wat camera issues mee waren.
Daar zou ik niet direct iets mee doen en het gewone vliegen leek me al een spannende uitdaging.
Tot vliegen is het echter nog niet gekomen.
En ik kan niet vinden wat ik fout doe. Op advies heb ik het kompas van het apparaat eerst willen kalibreren met het rituele dansje.
Dit lukte al niet. Of het is wel gelukt en er is nog wat anders loos. Of het is niet gelukt en ik moet het opnieuw proberen. Dat weet ik al niet.
Om een of andere reden was ik even een paar meter verwijderd van de ingeschakelde Drone, toen plots mijn zender begon te trillen. Het drone verbinding indicatie lampje brandde rood.
Toen ik de drone herstartte, ging dat indicatielampje weer op groen, terwijl de drone zijn opstartsequence maakte. Nadat deze was afgelopen, ging de zender weer trillen met het indicatielampje op rood.
De accu's zijn vol.
Ik had al ergens opgedaan dat het trillen iets in de communicatie tussen beide apparaten was.
Gek genoeg is de communicatie er wel, want de zender "herkent" het moment dat de drone zijn sequence heeft afgerond.

Kan iemand me wat op weg helpen hiermee?

MvG
Luchtruiter. (hoewel grondruiter meer op z'n plek zou zijn, op dit moment.)
 
Update,
Omdat ik de Gimbal er niet onder had zitten, zag ik de noodzaak van een aangekoppelde smartphone ook niet.
Maar het blijkt nu dat die meer info geeft dan alleen beeld van de gimbal.
Zo krijg ik keurig de melding dat mijn kompas niet is gecalibreerd.
Dat verklaard al veel...
 
De kwaliteit van de instructie filmpjes was onderdeel van mijn frustratie. :)
Hoewel dit een van de betere was.

Dat probleem was inmiddels opgelost.
Vandaag gevlogen en het gaat me redelijk af.
Morgen eens proberen met de Gimbal te stoeien...

Dank voor de hulp iig!;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie