DJI air 3 speed "sportmodus"

Sander1920

New Member
Lid geworden
7 jul 2019
Waarderingsscore
8
Punten
3
Leeftijd
40
Beste dronekenners,

Ik heb net een dji Air 3 aangeschaft.
Tas, zonnekap, nd/pl filters. 100w lader. Ben er redelijk klaar voor. " op het verlanglijstje een dji Avata 2."

Registratie +
Drone A1-A3 +

Nu heeft deze drone ook een FPV functie en hier heb ik een vraagje over. De drone gaat nu in sport +_ 65 maar moet 75+ kunnen. Eurowetgeving, maar met FPV is juist de snelheid erg gaaf in de opname. Dus weet iemand hoe ik dit tijdelijk als ik de snelheid wil verhogen, hoe ik dit moet instellen

Als je FPV functie bedoel van de air 3 , daar kan ik kort over zijn ,
Koop de avata 2 , de air 3 is geen Fpv drone .
Mijn mavic 3 pro heeft ook deze functie en heb deze ook eens gebruikt , en is niets tot vergelijking met een avata 1 of 2
Snelheid gaat bij een avata gaat in 3 stappen normaal , sport en manual en een air in twee normaal en sport en niet harder.

Laatst bewerkt:
Schermafbeelding 2024-06-03 om 17.43.21.pngHet gaat mij om dit stukje, ik lees overal dat deze drone sneller kan maar c1 is 68km/h en de instellingen op de drone staan op 66.6km/h.

De avata 2 komt er nog wel bij. Wil eerst weer een beetje meters in de lucht gaan maken.
Ik wil gewoon weten of de optie er is. Ik kan de droge ook nog steeds op 500meter instellen. Deze functies zal ik enkel gebruiken als het echt nodig is. Zweden, Noorwegen, IJsland (Hier heb ik de eerste keer gevlogen met mijn dji Zoom 2), Canada.

Bekijk bijlage 4981Het gaat mij om dit stukje, ik lees overal dat deze drone sneller kan maar c1 is 68km/h en de instellingen op de drone staan op 66.6km/h.

De avata 2 komt er nog wel bij. Wil eerst weer een beetje meters in de lucht gaan maken.
Ik wil gewoon weten of de optie er is. Ik kan de droge ook nog steeds op 500meter instellen. Deze functies zal ik enkel gebruiken als het echt nodig is. Zweden, Noorwegen, IJsland (Hier heb ik de eerste keer gevlogen met mijn dji Zoom 2), Canada.
Dat stukje is de fcc versie wij hebben de ce versie , daar zijn tools voor maar niet legaal.
Het zelfde met de 500 meter instelling , niet legaal . 120 meter is de max volgens de regels .
Is een berg hoger dan zal je volgens de regels de berg moeten beklimmen en tot max 120 meter vliegen .
Maar dat is aan jezelf of je je aan de regels hou.

Niemand de oplossing hoe ik de drone dji air 3 in sport wel 75km /h kan laten vliegen? Ben mij ervan bewust dat dit niet mag. Maar ik doe dit dan ook bewust op plekken waar het wel kan. (Ik rijd ook niet altijd 100 km overdag op de snelweg ) nu kan ik het op de rc2 op maximaal 66km/h zetten.

• Verdrietig
Waarderingen: JH54
Er bestaat zoiets als een FCC mod, zoek maar eens op op internet, echter dit is niet legaal, en ik lees niks over snelheidsinstellingen. Alleen maar over het zendvermogen van de controller en drone (meer bereik, zeker niet nodig binnen Europa "VLOS")

Voor wat betreft de FPV functie in de AIR 3 kan ik je vertellen dat het enige wat dat toevoegt is; Op het moment dat je dat aanzet in je instellingen, dan zal bij het naar links draaien van je drone, de camera ook naar links kantelen. En voor rechts om ook naar rechts kantelen.
Het ziet er grappig uit op je opname (beetje vliegtuig achtig) maar meer als dat is het niet !

• Leuk
Waarderingen: Pocoloco
Niemand de oplossing hoe ik de drone dji air 3 in sport wel 75km /h kan laten vliegen? Ben mij ervan bewust dat dit niet mag. Maar ik doe dit dan ook bewust op plekken waar het wel kan. (Ik rijd ook niet altijd 100 km overdag op de snelweg ) nu kan ik het op de rc2 op maximaal 66km/h zetten.
Denk je dat het verschil groot zal zijn 9km harder ?
Optie , met windkracht 7 wind mee vliegen gaat het wel lukken.

Er bestaat zoiets als een FCC mod, zoek maar eens op op internet, echter dit is niet legaal, en ik lees niks over snelheidsinstellingen. Alleen maar over het zendvermogen van de controller en drone (meer bereik, zeker niet nodig binnen Europa "VLOS")

Voor wat betreft de FPV functie in de AIR 3 kan ik je vertellen dat het enige wat dat toevoegt is; Op het moment dat je dat aanzet in je instellingen, dan zal bij het naar links draaien van je drone, de camera ook naar links kantelen. En voor rechts om ook naar rechts kantelen.
Het ziet er grappig uit op je opname (beetje vliegtuig achtig) maar meer als dat is het niet !
Ligt er aan welke fcc hack je gebruikt bv

CE vs FCC comparison:

• Max range (obtained on 2.4Ghz)
    • CE: 10km
    • FCC: 13km
  • Transmitter power (EIRP)
    • 2.4Ghz
      • CE: 20dBm
      • FCC: 33dBm
    • 5.8Ghz
      • CE: 14dBm
      • FCC: 33dBm
  • Top speed
    • CE: 68km/h
    • FCC: 97km/h

The difference between CE and FCC will be much greater on the 5.8Ghz band, needed in urban environments.

The Avata 2 drone just needs to be connected once to the FCC app to switch it into FCC mode. After that, you can fly without the app connected and the drone will remain in FCC mode until connected back to the official app.

This will also enable the 5.8Ghz band in countries where it's disabled by default (e.g. Russia, Israel)