DJI Fly App probleem - kan niet updaten / downloaden

Reserveer de 4e editie van 'Dronefotografie'

RaghnallDlanor

New Member
Lid geworden
28 nov 2020
Berichten
25
Waarderingsscore
6
Punten
3
Leeftijd
47
Locatie
vlagtwedde
Gisteren thuis de mini 2 gecheckt, telefoon aangesloten op remote, en laten kijken naar updates. Althans dat was de bedoeling.
Helaas verdwijnt de dji fly app net zo snel uit beeld als deze in beeld is gekomen, en zelfs na herhaaldelijk aanklikken is er geen enkele verandering en blijft de app crashen. Telefoon opnieuw opgestart, probleem blijft.

De samsung galaxy s20 van mijn werkgever geeft vervolgens aan dat ik niet de bevoegdheid heb om dit te downloaden... heb systeembeheer gebeld, zegt dat in je prive gedeelte gewoon moet kunnen doen wat je wilt.

Gekke is dat de fly app altijd top gefunctioneerd heeft, ook op deze foon. Wel zegt systeembeheerder dat als de app niet in de playstore staat het eigenlijk een 'schimmige' app is en dat die uberhaubt niet gedownload kan worden ???

Raar, hij functioneerde toch ?
Is de conclusie dat als het niet in de appstore staat het ook niet te installeren is op mijn telefoon ?? Waarom functioneerde het eerst wel en nu niet?

Als ik naar downloadcentr van DJI ga en daar V.1.7.4 voor android opnieuw probeer te installeren, zelfde probleem, telefoon blijft foutmelding geven...
KORTOM : ik kan niet NIET VLIEGEN met mijn werktelefoon en drone... mini 2

VRAGEN:
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Iemand enig idee waar dit aan ligt of wat ikzelf wellicht niet goed doe ?

Ik zou graag met een tablet vliegen _ maar zou dit probleem zich dan ook weer voor doen omdat de app niet in de playstore staat?
Welke tablet zou ik het best kunnen nemen als ik toch voor een samsung zou gaan?

Kan ik beter een prive telefoon kopen? In de hoop dat het probleem zich hier dan niet voordoet ? Kanttekening : systeembeheer meld me dat het probleem zich ook bij andere telefoons zich voor zou gaan doen... ??

Oke, een hoop vragen... maar ik baal hier enorm van en zit even met m'n handen in het haar. Weet niet wat ik moet doen.

Is er iemand die met mij hierover kan brainstormen richting een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Weet je nog met welke versie van de DJI Fly app het nog wel werkte?

Want GavinHR heeft nog een aantal van die versies online gezet.
Zie deze video:
Dan kun je daar eens een van proberen.

Dit is het linkje naar de apk's: DJI FLY APP - Google Drive
 
Dank voor je reactie. Waardeer ik. Ik heb zowel de laptop als de telefoon er bij gepakt en geprobeerd, apps geinstalleerd zoals vermeld in het filmpje, en ook de link gecheckt die jij geplaatst hebt. Ik had goede hoop... toch denk ik dat er wat met de telefoon en systeembeheeropties loos is, al zeggen ze aldaar van niet - en dat ik dus wel zou moeten kunnen installeren.
heb de apk app die GavinHR gebruikt heeft ook geinstalleerd, en ik heb versie 1.4.4 van de fly app gedownload.
Ik blijf foutmeldingen of 'niet toegestaan' meldingen krijgen. Een aantal in willekeurige volgorde screenshotjes van mijn foon hier bijgevoegd.

Hmm, ik vind dit echt niet fijn. Baal er van dat ik niet kan vliegen. Nu wil ik best een tablet oid kopen - want dat leek me sowieso fijn om met een groot scherm te vliegen, al ben ik nu wel een beetje huiverig dat als ik een tablet koop en het nu wederom niet zou functioneren heb ik niks aan die tablet zegmaar. Oke, ik snap - het telefoonverhaal kan losstaan van het tablet verhaal.
Iig is het probleem voor nu nog niet opgelost met de telefoon.
 

Bijlagen

  • s1.jpg
    s1.jpg
    274,4 KB · Weergaven: 8
  • s2.jpg
    s2.jpg
    202,6 KB · Weergaven: 10
  • s3.jpg
    s3.jpg
    152,6 KB · Weergaven: 8
  • s4.jpg
    s4.jpg
    190,2 KB · Weergaven: 9
  • s5.jpg
    s5.jpg
    220,7 KB · Weergaven: 9
Heb nog een ander filmpje met nog een optie gecheckt:


En wederom bij het aanvinken van een optie op chrome toe te staan etc staat toch iets van dat zo'n actie niet toegestaan is aldus beheerder. Nog een paar screenshotjes geplaatst/bijgevoegd.

Ik denk dus dat het dilemma wel hier in zit (Al zegt systeem beheer van niet)
Maar eerlijk is eerlijk ik ben geen techneut wat dit soort dingen aan gaat.
Wat is wijsheid. Na zoveel jaar maar weer een eigen prive mobiel telefoon aanschaffen ? Of een tablet proberen?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221005-215748_Settings.jpg
    Screenshot_20221005-215748_Settings.jpg
    236,5 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20221005-215725_Settings.jpg
    Screenshot_20221005-215725_Settings.jpg
    144 KB · Weergaven: 8
  • Screenshot_20221005-215818_Settings.jpg
    Screenshot_20221005-215818_Settings.jpg
    259,5 KB · Weergaven: 9
Het zou inderdaad kunnen zijn dat het deze instelling is, waarmee je de telefoon instelt om installaties van onbekende bronnen (ze bedoelen daarmee installaties buiten de Play Store om) te weigeren.

Hier lees je hoe je die instelling aan-/uitzet: Hoe installeer je apps buiten de Play Store om?

Kortom, deze instelling moet aangezet:
1665002175620.png
 
Laatst bewerkt:
Dank. Ik begrijp wat je zegt. Ik snap dat die instelling AANGEZET moet worden. Ik kan dat dus niet zelf, want op het moment dat ik dat probeer (zie tweede screenshot) geeft de telefoon de melding dat die actie niet is toegestaan (neem contact op met it beheerder)

Ik wil morgen wel eventjes proberen om te installeren buiten de play store om (link die je poste) en dat via de laptop of pc te doen.
Ergens bekruipt me het gevoel dat er dan alsnog een melding komt dat actie niet toegestaan is, maar dat ga ik morgen dan even zien.
Al met al gaat het niet vanzelf blijkt. Geen idee of IT beheerder het voor me zou willen veranderen/aanvinken. Er zullen zo de redenen voor zijn dat deze installaties normaliter niet gedaan kunnen worden.
Maar mag ik er vanuit gaan dat dit probleem zich niet voorgedaan zou hebben bij een privé-mobieltje of tablet ?
 

Bijlagen

  • chrome.jpg
    chrome.jpg
    236,5 KB · Weergaven: 8
Nog even een vraag: Probeer je direct vanaf de webpagina te installeren? (ik zie de Chrome-melding)

Zo ja, wat je dan ook nog zou kunnen proberen:
- download de apk naar je pc
- kopieer de apk naar je telefoon (kabeltje tussen pc en telefoon)
- ga (op de telefoon) met de verkenner/bestandsbeheer naar de apk
- probeer de apk te installeren door er op te klikken (dus buiten Chrome om)

Maar of dit gaat werken weet ik niet. Misschien heb je toch de beheerder nodig.
 
Ga ik morgen even proberen. Ja inderdaad deed ik het tot dusver rechtstreeks van de pagina op de telefoon.
De apk van dji website downloaden gaat ook gewoon goed hoor. Daar geeft ie geen 'verbot' op. Ook de apk app install app van desbetreffende heb ik geinstalleerd en dat was ook geen probleem. Echter, op het moment dat ik die app de apk laat uitpakken krijg ik de foutmelding dat de actie niet is toegestaan.
Ik ga morgen ff proberen. Thanks !
 
ben een poos aan het knooien geweest, en krijg het niet voor elkaar. Word er een beetje moedeloos van en denk toch echt dat het met it en systeembeheer van mn werk te maken heeft, dat dat de reden is dat ik dat schuifje ook niet kan verplaatsen.
Nu kan ik ze proberen te vragen dit aan te passen voor mij, maar aangezien het de telefoon van de baas is vrees ik...

Ik wil me eigenlijk wel focussen op een tabblet. Nu de vraag dan welke, nu dit euvel van apps installatie speelt.
 
denk toch echt dat het met it en systeembeheer van mn werk te maken heeft, dat dat de reden is dat ik dat schuifje ook niet kan verplaatsen.
Ja, dat denk ik ook.
Als alternatief zou je nog kunnen denken aan het vliegen met een third-party app zoals Litchi. Houd er daarbij wel rekening mee dat het gebruik van je drone dan niet onder de garantieregeling valt.

Over tablets kan ik je niet adviseren. Misschien kun je daaromtrent ideeën opdoen op het DJI forum.
 
Laatst bewerkt:
Vlieg zelf al meer dan 1,5 jaar met een refurbished 9,7” iPad en dat bevalt prima.
Goed zicht behoudens bij zeer veel zonlicht, maar dat is prima op te lossen met een monitor hoofd.


Mavic 2 Zoom Fly More Combo - Fly Steady, Fly Safe.
Verzonden met mijn iPad en de Dronepilots.nl app